Nestlé FITNESS pääyhteistyökumppanina Roosa nauha -kampanjassa

   
Uutisethuhti 29, 2012

Nestlé FITNESS toimii tänä vuonna pääyhteistyökumppanina Roosa nauha -kampanjassa, jolla tuetaan suomalaista rintasyöpätutkimusta. Vuoden 2012 kampanjan teema on rintasyöpä ja liikunta. Kampanjan tavoitteena on aktivoida naisia ottamaan liikunta osaksi päivittäistä elämää, sillä liikunta ehkäisee syöpää ja parantaa potilaan elämänlaatua.

Myös Nestlé FITNESS korostaa kuluttajilleen säännöllisen liikunnan ja tasapainoisen ruokavalion merkitystä. Ammattilaisemme ovat esimerkiksi kehittäneet Flat Belly -ohjelman, joka tähtää vatsan kiinteyttämiseen. Lisäksi kansainvälinen kumppanimme LesMills on räätälöinyt Nestlé FITNESS:lle omat, innostavat ja hauskat liikuntaohjelmat. Runsaasti neuvoja, ja vinkkejä liikunnasta julkaistaan 14.5. uudistuvilla internet-sivuillamme (www.nestle-fitness.com/fi/) sekä Hyvä olo -Facebook-ryhmässämme.

Ravitsemus, terveys ja hyvinvointi on Nestlén maailmanlaajuinen strategia. Tavoitteemme on yksinkertainen – tarjota korkealaatuisia, terveellisiä ja maistuvia tuotteita. Olemme sitoutuneet myös tarjoamaan kuluttajille selkeää tietoa tuotteidemme ravintosisällöstä.

Nestlén FITNESS murot auttavat edistämään tasapainoista ruokavaliota. Kaikki muromme valmistetaan täysjyvästä. Täysjyväviljatuotteissa on käytetty jyvän kaikki osat hyödyksi mitään poistamatta. Nestlé on täysjyvästä valmistettavien murojen markkinajohtaja maailmassa.

Nestlé FITNESS aamiais- ja välipalatuotteet (täysjyvähiutaleet, -myslit ja välipalapatukat) ovat aktiivisille naisille suunnattuja tuotteita. Kaikki tuotteissa käytetty vehnä on täysjyvää, jonka määrä tuotteissa vaihtelee 25–74 prosentin välillä. Suomalaiset eivät edelleenkään syö tarpeeksi täysjyväviljatuotteita. Suomalaisten ravitsemussuositusten mukaan täysjyväviljaa tulisi syödä jokaisella päivän pääaterialla. FITNESS tuotteet on helppo ja maistuva tapa lisätä täysjyvätuotteiden osuutta ruokavaliossa.

Kehitämme jatkuvasti tuotteitamme, jotta niistä tulisi entistä ravitsevampia ilman, että menettäisimme herkullista makua. Vuodesta 2003 lähtien olemme lisänneet maailmanlaajuisesti muroihimme 2,7 miljardia annosta täysjyvää, samalla kun olemme vähentäneet niistä yli 5543 tonnia sokeria ja yli 869 tonnia suolaa.

Rintasyöpä ilmiönä koskettaa jotain kautta monia suomalaisia naisia ja sen tutkimukseen tarvitaan jatkuvasti varoja. Nestlén tavoitteena on toimia vastuullisena toimijana yhteiskunnassa. Lahjoituksemme Roosa nauha -kampanjalle on osa yhteiskuntavastuutamme ja esimerkki siitä, miten yhteisöt hyötyvät yrityksemme toiminnasta.

Oman lahjoitusosuutemme lisäksi pyrimme myös kertomaan kuluttajille, kuinka helposti he voivat itse auttaa liittymällä Roosa nauha -kampanjan kuukausilahjoittajaksi. Kuukausilahjoittaminen on helppo ja vaivaton tapa osoittaa välittävänsä.

Lisätietoja antavat

Nestlé FITNESS Brand Manager Heli Koljonen,
p. 044 281 0057,
heli.koljonen@fi.nestle.com

Nestlén viestintäpäällikkö Aino Pajukangas,
p. 050 348 5620,
aino.pajukangas@fi.nestle.com