NESPRESSO tuo pysyvään valikoimaansa kofeiinittomat vaihtoehdot suosituimmista Grands Crus -kahvilaaduistaan

Nespresso Grands Crus -kahvilaadut saavat aikaan hienoimpia kahvielämyksiä, joten miksi kofeiinittomien kahvihetkien tulisi olla erilaisia? Volluto Decaffeinato, Arpeggio Decaffeinato ja Vivalto Lungo Decaffeinato Grands Crus -kahvilaadut on luotu maku- ja aromiprofiileiltaan täysin vastaaviksi alkuperäisten, kofeiinipitoisten Grands Crus -kahvilaatujen kanssa. Nyt voit siis nauttia kahvielämyksistä mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Jokaisella Nespresso Grands Crus -kahvilaadulla on oma erityinen aromiprofiilinsa, jonka muodostavat kahvin vahvuus, paahtoaste, hapokkuus sekä tuoksu. Suosituista Intenso-, Espresso- ja Lungo-kahvityypeistä kehitettyjen kofeiinittomien kahvien aromiprofiilit on onnistuttu kehittämään täysin vastaaviksi kofeiinipitoisten kahvilaatujen kanssa, mikä on kahvimaailmassa erittäin harvinaista. Näin kahvinystävät voivat nauttia lempikahveistaan joko kofeiinilla tai ilman niin aamulla, päivällä kuin illallakin.

Nespresso käyttää kofeiinin poistoon kahta luonnollista menetelmää. Vesimenetelmässä hyödynnetään nimensä mukaisesti vettä kofeiinin poistoon ja hiilidioksidimenetelmässä raakakahvi puolestaan upotetaan ensin veteen, minkä jälkeen kahvin kofeiini poistetaan hiilidioksidia hyödyntäen. Molemmat menetelmät kunnioittavat paitsi ympäristöä, myös kahvin rakennetta ja laatua, minkä ansiosta kahvin monivivahteiset aromit ja maut säilyvät muuttumattomina kofeiinin poistosta huolimatta.

”Uudet kofeiinittomat Nespresso-kahvit ovat saaneet erittäin positiivisen vastaanoton erityisesti iltakahvien ystäviltä. Kofeiinin poistamiseen kahvipavuista käytetään vain luonnollisia menetelmiä, ja asiakkaamme arvostavat sitä erittäin paljon”, Nespresso Boutique Helsingin myymäläpäällikkö Ida Väänänen kertoo.

Samat tutut maut nyt kofeiinittomina – huomaatko eron?

Arpeggio Decaffeinato (vahvuusaste 9) on maultaan tumma ja pehmeän hedelmäinen espressokahvi. Arpeggio Decaffeinato -kahvilla on sama selkeästi erottuva luonne ja täyteläisyys kuin ikonisella Arpeggio-kahvilaadulla. Hemmottele itseäsi Keski- ja Etelä-Amerikan Arabica-kahvipapujen sekoituksesta saaduilla intensiivisillä kaakaon ja paahteisuuden aromeilla.

Volluto Decaffeinato (vahvuusaste 4) on samettinen ja makea espressokahvi, jolla on sama runsas tuoksu ja pyöreän täyteläinen suutuntuma kuin alkuperäisellä Volluto-kahvilaadulla. Keveät, herkullisen hedelmäiset aromit ja makeat keksin vivahteet ovat peräisin brasilialaisten ja kolumbialaisten Arabica-kahvipapujen sekoituksesta.

Vivalto Lungo Decaffeinato (vahvuusaste 4) on paahteinen ja tasapainoinen Lungo-kahvi.Sen runsas ja moniulotteinen luonne on identtinen alkuperäisen Vivalto Lungo -kahvilaadun kanssa. Eteläamerikkalaisten ja etiopialaisten Arabica-kahvipapujen sekoitusta luonnehtivat hienovaraiset kukkien aromit sekä makean viljan vivahteet.

Kofeiinittomat Nespresso-kahvilaadut ovat tulleet myyntiin tammikuussa 2015. Arpeggio Decaffeinato ja Volluto Decaffeinato -kahvipakkausten yksikköhinta on 4,40 euroa ja Vivalto Lungo Decaffeinato -kahvipakkauksen hinta on 4,70 euroa. Yksi kahvipakkaus sisältää kymmenen kahvikapselia. Kofeiinittomat kahvilaadut tunnistaa kahvikapseleissa olevasta punaisesta merkinnästä.

Kaikki Nespresso-kahvilaadut on pakattu valo- ja ilmatiiviisiin alumiinikapseleihin, joissa kahvin aromit säilyvät täydellisesti. Nespresso-kahvikapselit voi kierrättää kokonaisuudessaan kahvinpuruineen Suomessa yli 10 000 pienmetallin keräyspisteessä. Nespresso on sitoutunut kestävään kehitykseen ja vastuulliseen liiketoimintaan huomioiden kahvinviljelijöiden hyvät elinolot sekä ympäristöystävällisyyden kahvintuotannossa.

Ostopaikat

Nespresso-kahvilaatuja, -kahvikoneita ja -oheistuotteita voi ostaa:

• Nespresso Boutique -myymälästä (Keskuskatu 3, Helsinki)
  • Nespresso-verkkokaupasta
  • Lataamalla Nespresso-mobiilisovelluksen iPhone-, iPad- ja Android-laitteille
  • Puhelimitse NespressoClub -asiakaspalvelunumerosta 0800 177 601 (maksuton)

Rekisteröitymällä Nespresso Club -jäseneksi kahvitilauksen yhteydessä varmistat Nespresso-kahvikoneellesi viiden vuoden takuun ja pääset nauttimaan jäsenille tarjottavista monipuolisista eduista sekä henkilökohtaisista kahviasiantuntijoiden palveluista.

Nespresso on Suomen kuluttajamarkkinoiden markkinajohtaja annoskahvikoneiden arvossa mitattuna (Gfk 12/2014). Nespresso-kahvikoneiden jälleenmyyjiä ovat Stockmann, Sokos, Gigantti, Kodin Ykkönen, Hobby Hall, Expert ja Musta Pörssi.

Yhteystiedot:

Elina Takala