Nestlé suomalaisten mukana rintasyövän vastaisessa taistelussa

Espoo

Rintasyöpään sairastuneiden määrä kasvaa Suomessa jatkuvasti. Sairauden ehkäisyssä, hoidoissa ja sairastuneiden tukemisessa on vielä paljon kehitettävää, ja rintasyövän tutkimukseen tarvitaan jatkuvasti varoja. Tämän vuoksi Nestlé FITNESS toimii jälleen pääyhteistyökumppanina Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjassa.

”Olemme huolissamme siitä, että joka kahdeksas suomalainen nainen sairastuu rintasyöpään jossain vaiheessa elämäänsä. Rintasyöpä on naisten yleisin syöpä Suomessa - vuosittain yli 4800 naista sairastuu rintasyöpään ja yli 850 naista menehtyy sairauteen. Haluamme olla mukana keräämässä rintasyövän tutkimukseen lisää varoja”, toteaa Paavo Tapio, joka vastaa Nestlén murojen myynnistä Suomessa.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjalla kerätään varoja rintasyövän vastaiseen taisteluun lokakuun ajan. Kampanjan tavoitteena on, että yhä useampi rintasyöpä voidaan ehkäistä tai hoitaa ja että jokainen rintasyöpään sairastunut saa tarvittavan tuen sairauden eri vaiheissa. Tämä on mahdollista vain lahjoittajien tuella. Lisätietoja kampanjasta on Nestlé FITNESS tuotepakkauksissa sekä Facebookissa. Lahjoitusvaroilla tuetaan korkeatasoista kotimaista rintasyöpätutkimusta ja potilaille ja heidän läheisilleen tarjottavaa neuvontaa sekä edistetään tietoisuutta rintasyövästä.

”Tässä, kuten monessa muussa haasteessa tarvitaan hallitusten, viranomaisten, kansalaisjärjestöjen, yritysten ja kuluttajien laaja-alaista yhteistyötä. Nestlén tavoitteena on olla vastuullinen toimija yhteiskunnassa: lahjoituksemme Roosa nauha -kampanjalle on osa yhteiskuntavastuutamme. Jo nyt kuluttajat ovat osoittaneet ilahduttavan paljon kiinnostusta asiaan, joten uskomme, että kampanjalla päästään myönteiseen tulokseen lokakuun loppuun mennessä”, Paavo Tapio jatkaa.

Uusien pohjoismaisten ravitsemussuositusten mukaan pääosa ravinnon hiilihydraateista pitäisi saada kuitupitoisista elintarvikkeista kuten täysjyväviljasta, jossa on käytetty jyvän kaikki osat hyödyksi mitään poistamatta. THL:n tuoreen Finravinto 2012 -tutkimuksen mukaan suomalaiset kuitenkin syövät nykyään täysjyväviljaa aikaisempaa vähemmän.

”Nestlén FITNESS tuotteet ovat helppo ja maistuva tapa lisätä täysjyvätuotteiden osuutta ruokavaliossa. Kaikki FITNESS murot valmistetaan täysjyvästä, joten ne auttavat edistämään tasapainoista ruokavaliota. Nestlé on täysjyvästä valmistettavien murojen markkinajohtaja maailmassa”, Paavo Tapio sanoo.

Ravitsemuksen parantaminen ja terveyden ja hyvinvoinnin lisääminen ovat Nestlén maailmanlaajuinen strategia. Nestlé kehittää jatkuvasti tuotteitaan, jotta niistä tulisi entistä ravitsevampia ilman, että kuluttajat menettäisivät herkullista makua.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, p. 050 348 5620 tai [email protected]

Senior CCSD Manager Paavo Tapio, Suomen Nestlé, p. 050 539 6694 tai [email protected]