Nestlé-konsernilla 4,5 % orgaanista kasvua tammi-kesäkuussa

Vevey

Nestlé-konsernin liikevaihto lisääntyi vuoden 2015 ensimmäisellä puoliskolla noin 39,3 miljardiin euroon (42,8 miljardia Sveitsin frangia), josta 4,5 % oli orgaanista kasvua. Kuluvalle vuodelle ennakoidaan 5 %:n orgaanista kasvua. Koko vuonna myös katteen ja osakekohtaisen tuloksen arvioidaan parantuvan.

”Kuluvan vuoden ensimmäisen puoliskon tulos oli linjassa odotustemme kanssa. Kasvua tuli laajasti eri tuoteryhmistä ja markkina-alueilta. Liikevaihtomme kasvoi tasaisesti jopa vallitsevissa haastavissa olosuhteissa, kuten ennenkin. Liiketoimintamme menestys kuvaa valitsemaamme, toimivaa strategiaa: keskittymistä ravitsemuksen, terveyden ja hyvinvoinnin edistämiseen. Näemme nyt tuloksia investoinneista Nestlé Health Science sekä Nestlé Skin Health -yksiköihin. Koko vuoden näkymämme ovat vahvistuneet, ja arvioimme myös katteen ja osakekohtaisen tuloksen parantuvan kuluvana vuonna”, Nestlé-konsernin toimitusjohtaja Paul Bulcke toteaa.

Lisätietoa konsernin tuloksesta on julkaistu osoitteessa: