Nestlé on paras elintarvikealan yritys Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä

Nestlé on maailman paras elintarvikealan yritys kestävällä kehityksellä mitattuna. Näin arvioi tuore Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksi.

Se arvioi vuosittain suurten yritysten toimintaa kestävän talouden, yhteiskunnallisen toiminnan ja ympäristöystävällisyyden näkökulmasta. Maailmanlaajuinen Dow Jones -indeksi on riippumaton ja yksi arvostetuimmista kestävyysmittareista, josta yritykset ja sijoittajat voivat saada puolueetonta tietoa toimintansa tueksi. Se arvioi maailman 2500 suurinta yritystä.

Nestlé sai tuoreessa indeksissä kaikkiaan 92 pistettä 100:sta. Nestlé sai elintarvikealan parhaat tulokset kaikissa kolmessa mitatussa ulottuvuudessa. Indeksi korosti esimerkiksi Nestlén elintarvikealan johtavaa asemaa terveyden ja ravitsemuksen saralla.

Ympäristötekoja mittaavassa osuudessa Nestlé sai täydet 100 pistettä. Se kertoo, että Nestlén tuotteet ja valmistusprosessit ovat ekologisesti ja sosiaalisesti mahdollisimman hyviä.

Lue lisää Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksin verkkosivuilta: http://www.robecosam.com/images/IndustryGroupLeader_DJSI2016_Nestle-SA.PDF

Menestystä useissa vertailuissa

Nestlé on menestynyt hyvin useissa, ulkopuolisten toimijoiden tekemissä yritysvertailuissa.
Nestlé valittiin vuonna 2015 toiseksi parhaaksi yritykseksi kansainvälisessä vertailussa, joka arvioi, kuinka yritykset edistävät hyvää ravitsemusta. Access to Nutrition -indeksi vertailee yrityksiä heidän ravitsemukseen liittyvien sitoumusten ja käytäntöjen perusteella.

Nestlé sai vuonna 2015 erinomaisen luokituksen CDP:n vesiohjelman arvioinnissa osoituksena vastuullisesta vedenkäytöstä. Nestlé sai luokituksen A-. CDP-järjestö kokoaa vuosittain tiedot satojen yritysten vedenkäytöstä ja listaa yritykset näiden tietojen perusteella.

Riippumaton FTSE Group on valinnut Nestlén ensimmäisenä ja toistaiseksi ainoana korvikevalmistajana mukaan FTSE4Good-indeksiin. Se vertailee yritysten eettisyyttä ja on ainoa eettinen indeksi, joka on asettanut selkeät kriteerit äidinmaidonkorvikkeiden markkinoinnille.

Lisäksi Nestlé arvioitiin vuonna 2015 toiseksi parhaaksi yritykseksi Oxfamin Behind the Brands -arviossa. Oxfam-järjestö vertailee arviossaan maailman suurimpien elintarvikealan yritysten turvallisuuteen ja kestävyyteen liittyviä käytäntöjä ja sitoumuksia.

Lue lisää tästä aiheesta: https://www.nestle.fi/csv/esimerkkeja/nestl%c3%a9-yritysvertailuissa

Lisätiedot: Viestintäpäällikkö Anu-Maaria Vaalama, Suomen Nestlé, 010 3951 483