Nestlélle edistyksellinen globaali perhepolitiikka

Vevey/Espoo

Nestlé on julkaissut kansainvälisen, koko henkilöstöään koskevan perhepolitiikan, joka on teollisuuden alalla yksi edistyksellisimmistä.

Politiikka perustuu Kansainvälisen työjärjestö ILO:n äitiyssuojelusopimukseen ja se vahvistaa minimivaatimukset, joita täytyy soveltaa kaikissa Nestlén toimipisteissä ympäri maailman vuoteen 2018 mennessä.

Suomessa palkallisen äitiysvapaan pituus on nykyään työsopimuksesta riippuen kuudesta viikosta kolmeen kuukauteen, mutta Nestlén uusi politiikka takaa henkilöstölle kaikkialla maailmassa vähintään 14 viikon palkallisen äitiysloman sekä oikeuden pidentää äitiyslomaa halutessaan kuuden kuukauden mittaiseksi. Politiikkaa sovelletaan kaikkiin vastasyntyneiden ensisijaisiin huoltajiin, mukaan lukien miespuoliset työntekijät ja adoptiovanhemmat.

Politiikka kattaa lisäksi työsuhdeturvan, joustavat työjärjestelyt sekä takaa pääsyn imetystä varten varattuihin huoneisiin työpäivien aikana pääkonttoreissa ja muissa yli 50 hengen toimipisteissä. Nestléllä on yli 190 imetykseen tarkoitettua huonetta isommissa toimipisteissään ympäri maailman.

”Tämä politiikka auttaa meitä tukemaan paremmin äitejä ja perheitä kaikkialla maailmassa sekä vahvistaa linjaustamme tukea vauvojen kuuden kuukauden täysimetystä”, Nestlé-konsernin henkilöstöjohtaja Peter Vogt toteaa.

Katso myös konsernin toimitusjohtajan Paul Bulcken haastattelu Fortune Magazinessa, jossa hän kertoo uudesta perhepolitiikasta ja lue lisää yhtiömme sitoumuksesta edistää sukupuolten välistä tasa-arvoa henkilöstön keskuudessa.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, [email protected]