Pingviini päivässä, kaksi parhaassa – kevään jäätelöuutuudet

Turenki

Kevään jäätelöuutuuksissa yhdistyvät uudenlaiset oivallukset ja rakastetut klassikkomaut.

Perheen kesken jaettu tiiliskivipaketti, saunan jälkeen syöty Eskimo-puikko, ensimmäinen kesälomapäivä ja pyöräretki jäätelökioskille… Jäätelö on osa suomalaista sielunmaisemaa, eikä ihme. Se on helppo ja monipuolinen herkku, joka maistuu monelle ja sopii tilanteeseen kuin tilanteeseen.

Suomalaisten jäätelönsyönti ei rajoitu vain juhliin tai hellepäiviin. Tämän kevään uutuusvalikoimassa on panostettu erityisesti arjen hyviin jäätelöhetkiin, mikä näkyy esimerkiksi raaka-ainevalinnoissa, pakkaustyypeissä ja makuvaihtoehdoissa. Luonnollisuus on vahvasti pinnalla, kertoo jäätelön markkinointipäällikkö Minna Brunberg Suomen Nestléltä.

Uudenlainen arkijäätelö maistuu koko perheelle

Tänä keväänä pakastealtaisiin saapuu uusi, pirteä jäätelöinnovaatio, jonka pääraaka-aineena toimii maito. Maito raaka-ainepohjana nousi suosikkina esille laajoissa kuluttajatutkimuksissa.

Pingviini-maitojäätelö on raikas ja helppo perusjäätelö, joka maistuu kaiken ikäisille ja vaikka joka päivä: arkisena jälkiruokana, astetta herkullisempana välipalana, pienenä makeana.

Maitojäätelö on kuluttajien toiveesta pakattu perinteiseen yhden litran tiiliskivipakkaukseen. Uutuustuotteesta on saatavilla kahta arjessa maistuvaa makua: pehmeän pirteä Pingviini Appelsiinimaito ja lapsuuden suosikkivälipalajuomasta muistuttava Pingviini Maitokaakao. Uudelle maitojäätelölle on myönnetty Sydänmerkki, sillä se on tuoteryhmässään rasvan suhteen parempi valinta.

Tuutin täydeltä, koko sydämellä

Myös kerta-annosjäätelöiden valikoimaan on luvassa pingviinimäistä täydennystä. Pingviini Suklaasydän ja Pingviini Lakusydän ovat reilumman kokoisia tuuttiuutuuksia, joiden juju on tuutin keskeltä löytyvä herkullinen makusydän. Molemmissa sydäntuuteissa rapea vohveli on lisäksi täytetty lähes kahdella desilitralla kuohkean täyteläistä vaniljakermajäätelöä, ja kokonaisuuden kruunaa suklaa- tai lakritsikastike.

Vallattomampia makuja kaipaava löytää etsimänsä eksoottisesta Pingviini TropicCola Mix -tuutista. Jännittävästi kolalta ja appelsiinilta maistuvan jäätelön kanssa kaveeraavat tuttifrutti-kastike ja rapea vohveli.

Kahvia, suklaata, pekaania ja suolaista kinuskia

Suomalaisten omakseen ottaman Aino-jäätelöperheen uusin tulokas on Aino Suklainen Mokkaunelma. Tässä kotipakkausuutuudessa suklaan pehmeys ja kahvin aromikkuus kohtaavat tavalla, jota on vaikea vastustaa. Täyteläinen yhdistelmä sokerikakunmakuista kermajäätelöä, kahvinmakuista suklaakermajäätelöä, kahvin- ja suklaanmakuista kastiketta sekä suklaanmakuisia rakeita on pakattu tuttuun 900 ml:n rasiaan. Kaikissa Aino-jäätelöissä käytetään ainoastaan luonnollisia maku- ja väriaineita.

Runsaiden makujen ystäville löytyy mieluisaa maisteltavaa myös kerta-annosten puolelta. Classic Pekaani – Suolainen Kinuski on tuhti puikkouutuus, jonka reilusti rapsahtava maitosuklaa-pekaanipähkinäkuorrute kätkee alleen puikollisen täyteläistä vaniljakermajäätelöä ja suolaista kinuskikastiketta.

Karkkiklassikoiden viileämmät versiot

Vuonna 1974 markkinoille tullut Kismet-vohvelisuklaa on yksi Fazerin rakastetuimmista tuotteista, ja nyt herkku hurmaa myös jäätelönä. Fazer Kismet -jäätelöpuikko mukailee esikuvaansa niin maun kuin ulkonäön osalta. Suklaakermajäätelö, vohvelikuorrute ja nougatkastike kietoutuvat suloiseksi hemmotteluhetkeksi, jossa yhdistyvät täyteläinen suklaisuus ja tuttu vohvelinen maku.

Kevään toinen karkkiuutuus on Fazer Tyrkisk Peber. Turkinpippurirouheella kuorrutetun puikon sisuksista paljastuu viileää vaniljakermajäätelöä ja sähäkkä salmiakkisydän. Särmikkään salmiakkiset puikot myydään 14 jäätelön monipakkauksessa.

Laktoositon Puffet, Pingviini-limonadijäät ja uusi pikarimaku

Kovasti toivottujen laktoosittomien kerta-annosjäätelöiden valikoima laajenee uuden Puffet Päärynän myötä. Pingviini-perheeseen liittyvät lisäksi limonadijääpuikot Pingviini Mansikka ja Pingviini Vadelma, jotka sisältävät vain luonnollisia maku- ja väriaineita.

Myös vuosi sitten lanseerattu Pingviini Vaniljainen -pikarisarja saa tänä keväänä täydennystä. Lakritsi on yksi Suomen suosituimmista jäätelömauista, ja Pingviini Vaniljainen Lakuvaahtokarkki on siitä veikeä versio: vaniljakermajäätelöä, lakukastiketta ja lakritsikuorrutteisia vaahtokarkkeja.

Jogurttijäätelö tulee Pingviini-kioskeille

Jäätelökioskien ilmestyminen katukuvaan on suomalaisille varma kevään merkki. Tähän asti tuuttimuodossa hurmannut Fazerinaihastuttaa nyt myös irtojäätelönä. Appelsiininmakuinen kaakaokermajäätelö appelsiini-suklaakastikkeella on nautinto itsessään, mutta se sopii hienosti myös jäätelöannosten osaksi.

Kioskien ja kahviloiden premium-valikoima kasvaa kahdella ensiluokkaisella uutuudella. Mövenpick Yoghurt on uudenlainen jäätelöelämys, joka sisältää jogurttijäätelöä ja jogurttia. Mövenpick Hazelnutissa karamellisoidut hasselpähkinän palat tuovat mukavaa suutuntumaa, ja sama pähkinäinen maku toistuu kermajäätelössä ja kastikkeessa.

Saatavuus

Uutuusjäätelöt löytyvät pakastealtaista viikosta 14 eteenpäin.

Lisätietoja

Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, [email protected] tai p. 050 348 5620

Kuvat

Kaikkien uutuuksien painokelpoiset kuvat ovat ladattavissa osoitteesta http://lipas.artstudio.fi/nestle/. Kun rekisteröidyt kuvapankin käyttäjäksi, saat tunnukset saman tien sähköpostiisi.

• Lista kaikista kevään 2013 uutuustuotteista
  • Tutkittua tietoa suomalaisesta herkuttelusta – otteita välipaloihin, herkutteluun ja jäätelöön liittyvästä tutkimuksesta, jonka Suomen Nestlé teetti TNS Gallup Oy:llä helmikuussa 2013