Suunnittelukilpailun voittanut kapselikahvikone pääsi tuotantoon

Espoo

Belgialainen Dirk Janssens voitti viime vuoden lopussa Euroopan laajuisen, avoimen NESCAFÉ Dolce Gusto EuroDesign Contest -suunnittelukilpailun. Nyt Janssensin luomalla ulkoasulla varustettua kapselikahvikonetta on valmistettu rajoitettu erä, joka tulee myyntiin myös Suomessa.

Syksyllä 2012 käydyn kilpailun ideana oli suunnitella NESCAFÉ Dolce Gusto Melody -kapselikahvikoneelle uusi ulkoasu. Kaikille avoin kilpailu keräsi Facebookissa vajaat 10 000 luovaa ehdotusta, joille annettiin yhteensä lähes 250 000 ääntä.

Voitokas design julkistettiin palkintogaalassa Milanossa viime marraskuussa. Kilpailussa oli mukana myös suomalaisen Katja Hakalan kilpailutyö, mutta tuomariston suosikiksi selviytyi belgialaisen Dirk Janssensin värikäs, elämänmyönteisiä mietelauseita hyödyntänyt muotoilu.

"EuroDesign-kilpailuun osallistuminen oli uskomattoman jännittävä mahdollisuus. Olen aina ollut kiinnostunut muotoilusta ja suunnittelusta. Tein kilpailutyöstäni jopa prototyypin. Kilpailun voitto on parasta, mitä mitä minulle on tapahtunut, ja olen todella ylpeä siitä, että juuri minun kuosini koristaa viimeisintä NESCAFÉ Dolce Gusto -laitetta", sanoo Dirk Janssens.

Janssensin voittajailmeellä varustettuja laitteita tulee myyntiin rajoitettu erä. Iloisen kuosin alta löytyy tuttu NESCAFÉ Dolce Gusto -kapselikahvikone, jolla Suomen suosituimmat kapselikahvit sekä muut kuumat ja kylmät juomat valmistuvat nopeasti ja vaivatta. Erottuvasti muotoillut NESCAFÉ Dolce Gusto -kapselikoneet ovat nousseet monen kahvinystävän suosikeiksi, ja tuotemerkki onkin kapselikahvinkeitinten markkinajohtaja Suomessa (GFK 4/2013, kapselikeittimet kappaleissa liukuva 12kk).

Saatavuus: Kesäkuusta 2013 alkaen NESCAFÉ Dolce Guston oma verkkokauppa osoitteessa www.dolce-gusto.fi

Suositushinta: 149 €

Koko laite- ja juomavalikoima löytyy osoitteesta www.dolce-gusto.fi

Tiedustelut, NESCAFÉ Dolce Gusto-konsepti

NESCAFÉn tuoteryhmäpäällikkö Olli Liedes,[email protected], p. 010 3951 668
Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, [email protected], p. 050 348 5620

Laitteisiin liittyvät tiedustelut

NESCAFÉ Dolce Gusto -laitemyynnistä vastaa Oy Wilfa Suomi Ab.
Markkinointi- ja myyntipäällikkö Janne Poutiainen, Wilfa, [email protected], p. 040 530 5091

Tilaa kahvilaite tai juomia testiin

Nina Pitkänen, Viestintä Oy Drum, [email protected], p. 050 364 7567.

Kuluttajatiedustelut

Suomen Nestlén kuluttajapalvelu, p. 0800 0 6161 tai [email protected]