Tunnetut KitKat ja Lion -suklaat nyt naposteltaviksi Suomeen

Espoo

Nestlé tuo maailmankuulut KitKat ja Lion -suklaat nyt napostelutuotteina Suomen-markkinoille!

KitKat Pop Choc sisältää miljoonien kuluttajien rakastamaa KitKat -maitosuklaata, jossa on rapeata vohvelia herkullisina suupaloina. Lion Pop Choc puolestaan sisältää maitosuklaata, vohvelia ja rapeita muroja myös suussa sulavina suupaloina. Tuotteet on pakattu käteviin, uudelleensuljettaviin
pusseihin.

KitKat Pop Choc ja Lion Pop Choc -uutuustuotteet ovat saatavilla hyvin varustelluissa ruokakaupoissa lokakuun alusta alkaen. Tuotteen hinta on noin 2,50 euroa.

KitKat -suklaalla rikas historia

Nestlén tunnetuimpiin tuotemerkkeihin kuuluvalla KitKat -suklaalla on herkuteltu jo 78 vuotta. Nykyään KitKat on maailman kolmanneksi myydyin suklaatuote – ja maailmanlaajuisesti tunnetuin. Joka sekunti eri puolilla maailmaa nautitaan noin 150 KitKat -suklaata. Kuuluisa suklaapatukka on myynnissä 70 maassa. KitKat Pop Choc -napostelutuote tuotiin ensimmäisen kerran markkinoille vuonna 2005.

KitKat -nimi juontaa juurensa 1600-luvun Britanniaan. Tuolloin Christoppher Catling -nimisen leipurin liikkeessä kokoontui säännöllisesti kirjallisuuskerho, jota kutsuttiin Kit Kat -klubiksi Catlingin sukunimen mukaan.

KitKat-suklaan ikimuistettava mainoslause kehottaa pitämään tauon ja nauttimaan KitKat -suklaata (”Have a Break, Have a Kit Kat”). Sana tauko esiintyi KitKat -suklaan mainonnassa ensimmäisen kerran jo vuonna 1937, kun tuotemerkki oli vielä brittiläisen Rowntree-yhtiön omistuksessa. Rowntreen suklaatuotteet tulivat Nestlén omistukseen vuonna 1988. Klassikoksi muodostunut mainoslause syntyi vuonna 1958 Lontoossa JWT-mainostoimistossa.

KitKat tuotetaan vastuullisesti osana Cocoa Plan -ohjelmaa

KitKat -suklaaseen käytetyt kaakaopavut tuotetaan nykyään Nestlé Cocoa Plan -vastuullisuus-ohjelman puitteissa. Ohjelman tavoitteena on auttaa rakentamaan kaakaon viljelijöille, heidän perheilleen ja koko yhteisölle parempi tulevaisuus: poistaa lapsityövoiman käyttö tiloilla, tehdä viljelijöille kannattava tuotanto mahdolliseksi, parantaa kaakaon raaka-aineen laatua ja varmistaa näin kestävän kehityksen mukainen kaakaon saatavuus. Ohjelma auttaa myös kuluttajia ymmärtämään paremmin, mistä suklaa tulee ja miten se on valmistettu – aina maatilalta kuluttajalle asti.

Cocoa Plan -ohjelma toimii Norsunluunrannikolla, Ghanassa, Ecuadorissa ja Venezuelassa, jotka ovat maailman merkittävimpiä kaakaon viljelysalueita. Osana ohjelmaa Nestlé tarjoaa vuosittain yli 20 000 kaakaoviljelijälle koulutusta mm. viljelytekniikoista sekä -olosuhteista. Nestlé myös luovuttaa ilmaiseksi ohjelmaan kuuluville viljelijöille laadukkaita kaakaopuun taimia. Tähän mennessä taimia on jaettu jo yli miljoona.

Nestlé on investoinut Cocoa Plan -ohjelmaan yhteensä n. 88 miljoonaa euroa. Tavoitteena on, että kuluvan vuoden loppuun mennessä 15 % Nestlén hankkimasta kaakaosta on tuotettu Cocoa Plan -ohjelman puitteissa.

KitKat -suklaan lisäksi muun muassa Smarties -makeisten suklaa tuotetaan Cocoa Plan -ohjelman puitteissa.

Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, p. 050 348 5620 tai [email protected]

Kuluttajatiedustelut
Suomen Nestlén kuluttajapalvelu 0800 0 6161 tai [email protected]

Uutuuksien kuvat ovat ladattavissa sähköisesti kuvapankista osoitteesta http://lipas.artstudio.fi/nestle/ . Kun rekisteröidyt kuvapankin käyttäjäksi, saat tunnukset saman tien sähköpostiisi.