2006 -

tähän päivään: Jaetun yhteisen arvon luominen

 

Nestlé esittelee jaetun yhteisen arvon luomisen periaatteen liiketoiminnassaan ensimmäistä kertaa. Lisäksi Nestlé kehittää kahvin ja kaakaon tuotantoketjun vastuullista hankintaa edelleen ja aloittaa Nestlé Cocoa Plan ja Nescafé Plan -ohjelmat. Samanaikaisesti kun Nestlé vahvistaa asemaansa perinteisissä tuoteryhmissä, kuten lastenruoissa ja pakastetuotteissa, se keskittyy aiempaa vahvemmin myös sairaanhoidollisiin ravintovalmisteisiin.

2006

Nestlé esittelee liiketoimintansa jaetun yhteisen arvon luomisen eli ”Creating shared value” -periaatteen, jonka mukaan jokaisen osakkeenomistajien hyödyksi tehdyn asian täytyy luoda arvoa myös yhteiskunnalle. Nestlé ostaa painonhallintayritys Jenny Craigin ja australialaisen aamiaismuroihin keskittyvän Uncle Toby’s -yrityksen.

2007

Kasvava painopiste sairaanhoidossa käytettäviin valmisteisiin saa Nestlén hankkimaan Novartis Medical Nutrition -yrityksen. Lisäksi yritys ostaa lastenruokayritys Gerberin ja sveitsiläisen kivennäisvesikonserni Sources Minérales Henniezin.

2009

Ensimmäinen jaettua yhteistä arvoa käsittelevä foorumi järjestetään New Yorkissa. Sinne kokoontuu asiantuntijoita keskustelemaan ravitsemukseen, veteen ja maatalouden kehitykseen liittyvistä haasteista ja liiketoiminnan roolista niiden ratkaisemisessa. Foorumista tulee vuosittainen tapahtuma.

2010

Nestlé ostaa Kraft Foodsin pakastepizzojen liiketoiminnan. Nestlé Cocoa Plan ja Nescafé Plan -ohjelmat käynnistetään yrityksen kahvin ja kaakaon hankintaketjujen vastuullisuuden edistämiseksi. Ohjelmien tavoitteena on parantaa viljely-yhteisöjen yhteiskunnallisia olosuhteita ja varmistaa viljelytoiminnan tuloksellisuus.

2011

Nestlé Health Science ja Nestlé Institute of Health Science perustetaan kroonisia sairauksia ehkäisevien ja hoitavien terveystuotteiden kehittämiseksi. Nestléstä tulee ensimmäinen yritys, joka tekee yhteistyötä Fair Labor Association -järjestön kanssa auttaakseen poistamaan lapsityövoiman käytön kaakaon tuotantoketjussa.

  

 

2012

Vahvistaakseen asemaansa lastenruokamarkkinoilla Nestlé ostaa 11,9 miljardilla dollarilla Wyeth Nutritionin, joka on aiemmin tunnettu Pfizer Nutritionina.

2013

Nestlé Health Science ostaa Yhdysvalloista käsin toimivan sairaanhoidossa käytettäviä ravitsemustuotteita valmistavan Pamlabin, joka on erikoistunut kognitiivisista kehityshäiriöistä ja masennuksesta kärsivien potilaiden ravintovalmisteisiin. Nestlé myy painonhallintaan keskittyvän Jenny Craig liiketoiminnan Pohjois- ja Etelä-Amerikassa ja Oseaniassa.

2014

Nestlé Skin Healthin perustamisen yhteydessä Nestlé ottaa täyden hallinnan Galdermasta, dermatologiaan keskittyvästä yhteisyrityksestä, joka perustettiin L’Oréalin kanssa vuonna 1981. Yritykset lopettavat myös vuonna 2002 perustetun yhteisyritys Innéovin, joka on keskittynyt kauneudenhoidon ravintolisiin. Myöhemmin Galderma myy osia varallisuudestaan.

2015

Nestlé tuo kansainvälisille markkinoille ensimmäisen superpremium-suklaansa, Caillerin. Brändi on vanhin, edelleen myynnissä oleva suklaamerkki Sveitsissä. Ranskalainen pakastetuotteita valmistava yritys Davigel myydään.