CDP:n listaus: Nestlé on yksi maailman johtavista yrityksistä ilmastonmuutoksen torjumisessa

Nestlé on saanut tunnustusta työstään ilmastonmuutoksen hillitsemiseksi: Nestlé nousi jälleen CDP:n Climate A -listalle.

Tänä vuonna parhaaseen A-listaan pääsi vain 5 prosenttia kaikista selvityksessä mukana olleista yrityksistä. Listalle nousi 112 yritystä, jotka raportoivat julkisesti toimistaan ilmastonmuutoksen torjumiseksi.

CDP on kansainvälinen, voittoa tavoittelematon organisaatio. Se ylläpitää maailmanlaajuista raportointijärjestelmää, jonka avulla esimerkiksi yritykset voivat arvioida ympäristövaikutuksiaan. Tuore raportti ja lisää tietoa CDP:stä löytyy tästä.

Nestlé on tehnyt vuosia työtä kasvihuonekaasupäästöjen vähentämiseksi. Viimeisen kymmen vuoden aikana Nestlé on vähentänyt kasvihuonekaasupäästöjensä määrää 39 prosenttia tuotetonnia kohden. Tavoitteena on edelleen vähentää kasvihuonekaasupäästöjä 35 prosenttia tuotetonnia kohden vuoteen 2020 mennessä (verrattuna vuoteen 2010).

Nestlé sai äskettäin tunnustusta myös Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä. Sen mukaan Nestlé on paras yritys elintarvikealan kategoriassa. Nestlé sai tuoreessa indeksissä yhteensä 89/100 pistettä ja elintarvikealan parhaat pisteet taloudellisessa- ja ympäristöulottuvuudessa.

Lisätietoa Nestlén yhteiskuntavastuusta.