Jo 1 500 nuorta saanut työpaikan

Nestlén nuorisotyöllisyysaloite on käynnistynyt vauhdikkaasti

Jo yli 4 000 alle 30-vuotiasta eurooppalaisnuorta on hyötynyt Nestlén viime marraskuussa käynnistämästä nuorisotyöllisyysaloitteesta. Aloitteen ansiosta lähes 1 500 nuorta Euroopassa on saanut kokoaikaisen työpaikan Nestléltä ja yli 1 110 nuorta on työllistynyt määräaikaisesti. Lisäksi 1 500 nuorelle on tarjottu mahdollisuuksia oppisopimukseen tai harjoitteluun.

Nestlé needs YOUth -aloitteen tavoitteena on edistää nuorison työllistymistä Euroopassa.

“Ensimmäiset tulokset ovat todella lupaavia, vaikka työ on vasta aivan alussa”, Nestlén Euroopan liiketoiminnasta vastaava johtaja Laurent Freixe kertoo.

Nestlé on sitoutunut parantamaan yli 20 000 alle 30-vuotiaan nuoren työmahdollisuuksia Euroopassa. Tämä tarkoittaa mm. nuorten työelämävalmiuksien lisäämistä, minkä ansiosta heidän on mahdollista löytää työtä Nestléltä, yhtiön raaka-aine- ja tavarantoimittajilta tai muualta.

Osana aloitetta Suomen Nestlé työllistää 150 nuorta kolmen vuoden aikana. Työpaikkojen lisäksi Nestlé tarjoaa Suomessa entistä järjestelmällisemmin opiskelijoille harjoittelupaikkoja, mahdollisuuksia opinnäytetöihin sekä uraneuvontaa ja mentorointia.

Pian alkaa uusi vaihe

Nestlé julkistaa pian ohjelman toisen vaiheen, jonka nimi on: ”ALLiance for YOUth (ALL for YOU)”. Uuden vaiheen tavoitteena on ottaa yhtiön yhteistyökumppanit ja toimittajat tiiviimmin mukaan työhön nuorisotyöllisyyden edistämiseksi.

Ensi kuussa Portugalin Lissabonissa järjestetään ohjelman toisen vaiheen julkistustilaisuus, johon osallistuu mm. edustajia Euroopan komissiosta, muita poliitikkoja sekä yritysjohtoa eri puolilta Eurooppaa.

Nestlé työllistää Suomessa noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillaan Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillaan Espoossa. Henkilöstön keskimääräinen ikä Suomessa on noin 43 vuotta.

Lisätietoja medialle

Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, [email protected] tai p. 050 348 5620