Nestlé Waters sertifioi kaikki tehtaansa vastuullisen vedenkäytön AWS-sertifikaatilla

Nestlé Waters aikoo sertifioida kaikki tehtaansa Alliance for Water Stewardship (AWS) -standardin mukaisiksi vuoteen 2025 mennessä. Tämä, maailmanlaajuinen standardi edistää vastuullista vedenkäyttöä, joka hyödyttää paikallisyhteisöjä sosiaalisesti ja taloudellisesti ja varmistaa vesistöjen kestävyyden.

Nestlé Waters sitoutui tähän standardiin ensimmäisen kerran viime vuonna: Nyt jo kahdeksan tehdasta on sertifioitu.

"Vesi on yksi kriittisimmistä kestävän kehityksen haasteista, joita yhteiskunnat ja yrityksemme kohtaavat.  Vastuullinen vedenkäyttö ja vedestä huolehtiminen on Nestlélle tärkeää. Me olemme 100-prosenttisesti sitoutuneita turvaamaan vesivarat tuleville sukupolville", sanoi Nestlé Watersin toimitusjohtaja Maurizio Patarnello.

Nestlé on sitoutunut vastuulliseen vedenkäyttöön ja huolehtimaan vedestä neljällä avainalueella: tehtailla, vesistöalueilla, maatalouden toimitusketjuissa ja yhteisöissä, joissa yritys toimii puhtaan veden ja sanitaation saannin varmistamiseksi.

Nestlé Watersilla on 95 tehdasta eri puolilla maailmaa. Pohjoismaissa tehtaita ei ole lainkaan.

Lue lisää siitä, miten Nestlé huolehtii vedestä: https://www.nestle.com/csv/impact/water