Sort by
Sort by

Nestlé vauhdittaa kanojen hyvinvoinnin ohjelmaansa Euroopassa

Uutiset

Nestlé osallistaa johtavien ruokatuotemerkkiensä (Herta, Buitoni, Wagner ja Maggi) tuotantoketjut miljoonien kanojen hyvinvoinnin parantamiseen.

Nestlé aloittaa yhdessä toimitusketjunsa kumppaneiden ja sidosryhmien kanssa vaiheittaisen työn kanojen kasvatusolojen parantamiseksi Euroopassa. Ohjelman tavoitteena on edistää eläinystävällisempiä kasvatustapoja ja väljentää kasvuympäristöjä. Nestlé noudattaa pyrkimyksessään European Broiler Ask (Better Chicken Commitment) -lauselman määrittelyjä. Päämääränä on vuoteen 2026 mennessä nostaa yhtiön kaikki kanaa sisältävät tuotteet astetta korkeammalle tasolle kanojen hyvinvoinnin osalta.

Eläinten hyvinvoinnin edistäminen seuraa Nestlén päätöstä käyttää tuotteissaan jäljitettäviä ja vastuullisesti hankittuja raaka-aineita.

”Kuluttajat haluavat tietää, mistä heidän ruokansa tulee ja miten se on valmistettu”, sanoo Nestlén Euroopan, Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan johtaja Marco Settembri. ”Parannamme miljoonien kanojen kasvatusoloja osana sitoumustamme vastuulliseen raaka-ainehankintaan.”

Herta-tuotteiden hankintakäytäntöjä muutetaan vuoden 2019 alusta alkaen. Buitoni-, Wagner- ja Maggi -tuotteiden alihankkijat ja sidosryhmät kutsutaan mukaan löytämään parhaat keinot kasvatusolojen kehittämiseksi.

Toimenpiteet ovat jatkoa Nestlén viime vuonna Yhdysvalloissa aloittamalle kanojen hyvinvointiohjelmalle ja yhtiön päätökselle lopettaa häkkikanojen munien käyttö kaikkialla maailmassa vuoteen 2025 mennessä.

Nestlén tuotantoa varten kasvatettavien eläinten olojen parantaminen on osa Nestlén tavoitetta parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta.

Lisätietoa aiheesta täältä:
https://www.nestle.com/csv/raw-materials/meat-poultry-eggs
https://www.nestle.com/media/news/higher-chicken-welfare-standards-europe