Nestlé vähentää 5 prosenttia sokeria tuotteistaan vuoteen 2020 mennessä

Nestlé on sitoutunut vähentämään 5 prosenttia sokeria tuotteistaan vuoteen 2020 mennessä. Euroopassa myytävistä tuotteista vähenee näin 18 000 tonnia sokeria. Lupaus sokerin vähentämiseksi on osa maailmanlaajuista sitoumuksien kokonaisuutta: Nestlé ilmoitti nämä 42 sitoumusta ja 3 pitkän aikavälin tavoitetta tiistaina, jolloin se julkisti viime vuoden yritysvastuu-raportin.

Vuoteen 2020 mennessä Nestlé on sitoutunut myös edelleen vähentämään suolan ja kovan rasvan määrää tuotteistaan. Nestlé on jo usean vuoden ajan muokannut tuotteitaan terveellisemmiksi ja maukkaammiksi. Tuotteista on poistettu sokeria, suolaa ja rasvaa ja niihin on lisätty esimerkiksi täysjyväviljaa.

Nestlén pitkän aikavälin tavoitteina on edesauttaa 50 miljoonaa lasta elämään terveempää elämää ja parantaa 30 miljoonan ihmisen toimeentuloa yhteisöissä, jotka liittyvät Nestlén liiketoimintaan. Lisäksi yrityksen tavoitteena on, ettei sen toiminnasta aiheudu lainkaan ympäristövaikutuksia vuoteen 2030 mennessä. Näillä pitkän aikavälin sitoumuksilla Nestlé tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitteita 2030.

Konkreettinen työ ja tavoitteiden saavuttaminen yritysvastuun alueella on tuonut myös tunnustusta Nestlélle: Nestlé on maailman paras elintarvikealan yritys kestävällä kehityksellä mitattuna vuoden 2016 Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä.

Lisätiedot:
Nestlén yritysvastuuraportti 2016: http://bit.ly/2mw1qoK