Sort by
Sort by

Opiskelijoiden mielestä jäätelökioskin pitää olla tyylikäs ja yksinkertainen

Uutiset

Jäätelökioskien tulee näyttää tyylikkäiltä, söpöiltä ja yksinkertaisilta. Kioskilla asiointi on elämys, josta halutaan ottaa kuva ja muistaa myöhemminkin. Näin ajattelevat Suomen Nestlén järjestämän Elämyskioski-ideakilpailun voittajat Meri Tuuli Laaksonen ja Anna Ylöstalo.

Suomen Nestlé järjesti Nestlén 150-vuotisjuhlan kunniaksi Elämyskioski-ideakilpailun, jossa etsittiin ideoita, kuinka kehittää Pingviini-jäätelökioskien liiketoimintaa.
Laaksonen ja Ylöstalo olivat heittäytyneet Pingviinin mukaan ja onnistuivat kuvaamaan, mitkä seikat tekevät jäätelökioskilla asioinnista elämyksen. Turun kauppakorkeakoulussa opiskelevan voittajatiimin mielestä erityisesti jäätelökioskien ulkoasulla on merkitystä.
 
 - Voittajatiimillä oli paljon luovia ideoita, kuinka Pingviini-kioskit saisivat lisää näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Nuoret antavat meille ideoita omasta maailmastaan, mikä on meille todella arvokasta, kertoo tuomariston jäsen, myynninkehityspäällikkö Harri Ahmavuori.

Suomessa on myyty Pingviini-jäätelöä jo yli 80 vuoden ajan. Laaksonen ja Ylöstalo ideoivat, kuinka Pingviini-jäätelökioskit voisivat yhtä aikaa tarjota uudenlaisia makuelämyksiä ja pitää kiinni perinteistä.

 - Kilpailun voittajat olivat todella taitavia kääntämään liiketoiminnan mahdollisia ongelmakohtia vahvuuksiksi. He olivat onnistuneet poimimaan kilpailutyönsä teemoiksi juuri samoja asioita, joiden parissa me Pingviini-tiimiläiset teemme töitä joka päivä, jatkaa Ahmavuori.

Elämyskioski-ideakilpailu alkoi tammikuussa, ja kilpailuun saapui määräaikaan mennessä kymmeniä ehdotuksia. Parhaat ideat pääsivät jatkoon, ja kilpailijat hioivat ideoitaan vielä eteenpäin. Finaalissa kilpailijat pääsivät myymään ideansa Suomen Nestlén työntekijöistä koostuvalle tuomaristolle.

Kilpailun pääpalkintona oli 1500 euroa. Lisäksi kilpailussa huomioitiin Susanna Kauton ja Veera Valkeisen muodostaman tiimin ideat, ja heille tarjotaan tilaisuus tehdä töitä Pingviini-jäätelökioskeista vastaavien henkilöiden kanssa. Kauto ja Valkeinen esittivät kilpailutyössään liikeidean, kuinka Pingviini-jäätelöä voitaisiin myydä uudenlaisella tavalla kesätapahtumissa.

Kilpailu oli osa Nestlén nuorisotyöllisyysaloitetta, jolla pyritään edistämään alle 30-vuotiaiden työllistymistä ja parantamaan työelämävalmiuksia koko Euroopassa.

Lisätietoa:
Markkinointijohtaja Anita Storgård, Suomen Nestlé, [email protected] tai p. 040 507 5715