Pingviini-jäätelökioskit nyt täydessä toiminnassa

Turenki

Nestlén jäätelökioski on monelle suomalaisnuorelle ensimmäinen kesätyöpaikka

Pingviini-hahmoista tunnistettavien jäätelökioskien avautuminen on varma merkki kesästä. Kaikki Suomen Pingviini-jäätelökioskit ovat nyt täydessä toiminnassa. Niissä työskentelee tänäkin kesänä yhteensä noin 600 kioskimyyjää.

Pingviini-jäätelökioskeja on yli 200 ympäri Suomen. Niissä myydään Nestlén jäätelöitä ja Nestlé omistaa kioskirakennukset, mutta Pingviini-jäätelökioskien työntekijät ovat työsuhteessa kioskiyrittäjään. Yrittäjä vastaa kioskinsa liiketoiminnasta kokonaisuudessaan.

Nestlé on ainoa jäätelöntuottaja, joka järjestää vuosittain laajasti koulutusta sekä jäätelökioskiyrittäjilleen että kioskimyyjille. Kaikki Pingviini-kioskiyrittäjät voivat osallistua koulutusohjelmaan, jonka tavoitteena on edistää yrittäjän menestystä jäätelömarkkinoilla.

Lisäksi Nestlé järjestää koulutusta myös kioskimyyjille. Tänä vuonna yritys on järjestänyt 17 kioskimyyjän koulutustilaisuutta 13 paikkakunnalla eri puolilla Suomea. Koulutuksiin osallistui yhteensä noin 600 myyjää. ”Jäätelö-Akatemiana” tai ”Pallokouluna” tunnetun koulutuksen aiheita ovat mm. jäätelön tuotetieto, asiakaspalvelu, jäätelön käsittely ja annostelu sekä laatu- ja hygienia-asiat.

Koulutus on tärkeä apu monelle nuorelle, joille jäätelökioski on tyypillisesti ensimmäinen työpaikka. Koulutus sisältää myös käytännön harjoittelua eli jäätelöpallojen ja -annosten tekemistä.

”Koulutuksen ansiosta kioskimyyjämme osaavat esimerkiksi pyörittää tasalaatuisen jäätelöpallon ergonomisessa asennossa ja huolehtia jäätelökauhojen hygieenisestä käsittelystä”, kouluttaja eli Jäätelö-Akatemian ”rehtori” Armi Liljeroos-Räsänen toteaa.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas [email protected]