Jäätelöautot liikenteessä elokuun puoliväliin asti

Espoo

Jäätelöautot ovat huhtikuussa siirtyneet kesäaikatauluihin. Jäätelöautot palvelevat jäätelönystäviä elokuun puoliväliin asti Uudellamaalla, Päijät-Hämeessä, Kymenlaaksossa, Etelä-Karjalassa, Pohjois-Savossa, Pohjois-Karjalassa, osassa Kainuuta ja osassa Etelä-Savoa. Viimeiset jäätelöautojen reitit ajetaan 18.8.2013.

Suosittelemme, että asiakkaat tarkastavat lähimmän pysäkkinsä tilanteen tarkemmin Suomen Kotijäätelön Internet-sivujen reittihausta, koska Jäätelöautojen reitit eivät noudata kunta- tai maakuntarajoja.

Tulossa tarjouksia ja loppuunmyynti

Kesäkuussa Kotijäätelö on toiminut Suomessa 20 vuotta. Syntymäpäivä näkyy jäätelöautojen markkinoinnissa. Heinäkuussa etuasiakkaille on tiedossa maistuvia tarjouksia ja elokuussa jäätelöautoissa on luvassa loppuunmyynti.

Suomen Nestlé kävi loppuvuonna jäätelöautojen toiminnasta vastaavien franchising-yrittäjien kanssa neuvotteluja toiminnan jatkosta. Neuvottelujen tuloksena toimintaa päätettiin jatkaa elokuun puoliväliin saakka Uudellamaalla, Päijät-Hämeessä, Kymenlaaksossa, Etelä-Karjalassa, Pohjois-Savossa, Pohjois-Karjalassa, osassa Kainuuta ja osassa Etelä-Savoa. Muualla Suomessa jäätelöautojen toiminta on loppunut.

Liiketoiminnan jatkaminen valtakunnallisesti toistaiseksi ei osoittautunut taloudellisesti kestäväksi ratkaisuksi. Neuvottelut käytiin, sillä Kotijäätelö ei ole saavuttanut taloudellisia tavoitteitaan Suomessa.Jäätelön kokonaiskysyntä on laskenut merkittävästi Suomessa vuosina 2011–2012, ja kokonaiskysyntä on jatkanut laskuaan myös kuluvana vuonna.

Jäätelöautoista vastaava Suomen Kotijäätelö on Suomen Nestlén tytäryhtiö. Kotijäätelö aloitti toiminnan Suomessa vuonna 1993. Tuotteiden myynnistä vastaavat franchising-yrittäjät, joita Suomessa on toiminut yhdeksän. Suomessa franchising-yrittäjät ovat työllistäneet sesongista riippuen noin 70–150 henkilöä. Tulevana kesänä Suomessa toimii kolme franchising-yrittäjää, jotka työllistävät noin 60 henkilöä.

Kotijäätelö on osa pohjoismaista Hjem-IS -ryhmää, joka toimii Tanskassa, Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa. Hjem-IS ryhmän jäätelöautoja toimii noin 420 eri puolilla pohjoismaita.

Lisätietoja medialle antaa viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, [email protected], p. 050 348 5620.