Maistuvilla maitopohjaisilla Jogolino-uutuuksilla voi herkutella hyvällä omallatunnolla

Valmiit välipalat kasvattavat suosiotaan lapsiperheiden keskuudessa. Jogolino-jogurttisoseet ja Hedelmäinen rahka pelastavat tilanteen silloin, kun nälkä yllättää tai kun haluaa herkutella hieman terveellisemmin.

Uusi pohjoismainen tutkimus* osoittaa, että pienten lasten vanhemmat tarjoavat yhä enenevässä määrin valmiita välipalatuotteita lapsilleen. Välipalojen valmistaminen itse koetaan hieman haasteelliseksi erityisesti perheen pienimmille lapsille.

Vastaajien mukaan valmiit välipalatuotteet ovat vaivattomia tarjota ja ne säästävät aikaa. Erilaisten välipalatuotteiden avulla lapsi oppii myös pitämään uusista mauista ja koostumuksista. Lapsen iän mukaan suunniteltuja ravitsemussisältöjä pidetään turvallisina ja tuotteita käytetään sekä kotona että sen ulkopuolella.

Suomalaisten vanhempien mielestä tärkeintä välipaloissa on ennen kaikkea se, että ne auttavat pitämään lapsen kylläisenä ja hyvällä tuulella aterioiden välissä.

Jogurttia ja rahkaa taaperoille

Maistuvat, maitopohjaiset Jogolino-välipalat ovat hyvä kalsiumin lähde. Ne sisältävät useita jogurtteja vähemmän lisättyä sokeria, eivätkä lainkaan säilöntäaineita tai keinotekoisia maku- ja väriaineita. Nämä ilman ylimääräisiä lisäaineita valmistetut jogurttisoseet ja rahka on suunniteltu erityisesti taaperoikäisten tarpeisiin ja sopivat sallituksi herkuksi esimerkiksi jälkiruokana.

Vadelma-jogurttisoseessa ja Mustikka-jogurttisoseen marjapitoisuus on 3,5 %. Se sisältää lisäksi magnesiumia ja sinkkiä, luustolle tärkeää kalsiumia sekä Streptococcus Thermophilus -maitohappobakteeria. Hedelmäisessä rahkassa maitorahkaa maustaa omena, mango ja passionhedelmä. Rahkan hedelmäpitoisuus on 20 % ja se sisältää kalsiumin lisäksi myös C-vitamiinia.

Koostumukseltaan pehmeät ja helposti lusikoitavat tuotteet maistuvat kotiloissa jääkaapin viileänä ja retkieväänä huoneenlämpöisenä. Jogolinot eivät vaadi kylmäsäilytystä, minkä ansiosta pikarit on helppo napata matkalle mukaan ja nauttia välipalana, kun siltä tuntuu. Uutuudet sopivat lapsille 12 kuukaudesta eteenpäin.

Lisätietoja: Tuotepäällikkö Päivi Pätsi, Suomen Nestlé, lastenruuat, p. 010 3951 631 tai [email protected]

Kuluttajatiedustelut: Suomen Nestlén kuluttajapalvelu 0800 0 6161 tai [email protected]

Tuotekuvat liitteenä sekä ladattavissa kuvapankista http://lipas.artstudio.fi/nestle/.

*Tutkimuksen teetti tutkimusyhtiö Synovate Nestlé Nordicin toimeksiannosta tammikuussa 2011 ja siihen osallistui suurkaupungeissa asuvia vanhempia Suomesta, Ruotsista ja Norjasta. Vastaajien lasten iät vaihtelivat kahdeksan kuukauden ja kolmen vuoden välillä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin fokusryhmistä valittujen vanhempien syvähaastatteluita.