NESCAFÉ Dolce Gusto haastaa Euroopan laajuiseen muotoilukilpailuun

Syksyllä 2012 hyvän designin ystävät pääsevät testaamaan omat muotoilutaitonsa suunnittelukilpailussa, jossa luodaan uusi ilme NESCAFÉ Dolce Gusto Melody -kapselikahvikoneelle. NESCAFÉ Dolce Gusto EuroDesign Contest -kilpailu käydään Facebookissa 10.9.–14.10.2012, minkä jälkeen kaikista 19 osallistujamaasta valitaan maakohtainen voittaja. Finaaliin päässeet ottavat toisistaan mittaa Milanossa 10.11.2012, ja lopulta valitaan kaksi Euroopan parasta ehdotusta. Voittajasuunnitelmien pohjalta valmistetaan rajoitettu erä Melody-kahvikoneita, jotka tulevat myyntiin vuoden 2013 aikana.

Suomi tunnetaan muotoilun maana. NESCAFÉ Dolce Gusto EuroDesign Contest -kilpailu tarjoaa jokaiselle tilaisuuden testata omia suunnittelijan kykyjään ja saada kansainvälistäkin näkyvyyttä ja tunnustusta ideoilleen. Kilpailu on avoin kaikille, olivat suunnittelutaidot sitten itse opittuja, koulussa omaksuttuja tai vielä tyystin testaamatta.

Suunnittelukilpailuun osallistutaan tykkäämällä NESCAFÉ Dolce Guston sivusta Facebookissa. Kilpailutyön tekemiseen voi käyttää joko Facebook-sivulta löytyvää sovellusta tai vapaavalintaista kuvankäsittelyohjelmaa. Valmis ehdotus Melody-kahvikoneen ulkoasuksi ladataan NESCAFÉ Dolce Guston Facebook-sivuille, missä muut käyttäjät voivat äänestää suosikkityötään 14.10. saakka.

Kansainvälinen kilpailu käydään kahdessa vaiheessa. Maakohtainen osuus alkaa 10.9. ja päättyy 14.10. kaikkiaan 19 Euroopan maassa. Kilpailuajan päätyttyä tuomaristo valitsee Suomea edustavan työn kymmenen eniten ääniä saaneen ehdotuksen joukosta. Voittajatyön tekijä matkustaa avecin kanssa Milanoon, missä järjestetään 10.11.2012 koko kilpailun finaali. Voittajia on kaksi: tuomariston ja yleisön suosikki. Kummankin voittajaehdotuksen pohjalta valmistetaan rajoitettu erä NESCAFÉ Dolce Gusto Melody -kahvikoneita, jotka tulevat myyntiin vuoden 2013 aikana.

Tiedustelut:
NESCAFÉ Dolce Gusto -konsepti, NESCAFÉn tuoteryhmäpäällikkö Olli Liedes [email protected], p. 010 3951 668 tai viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, [email protected], p. 050 348 5620.

NESCAFÉ Dolce Gusto -laitemyynnistä vastaa Oy Wilfa Suomi Ab. Laitteisiin liittyvät tiedustelut: markkinointi- ja myyntipäällikkö Janne Poutiainen, Wilfa, [email protected], p. 040 530 5091.

Tilaa kahvilaite tai juomia testiin: Nina Pitkänen, Viestintä Oy Drum, [email protected], p. 050 364 7567.

Kuluttajatiedustelut: Suomen Nestlén kuluttajapalvelu 0800 0 6161 tai [email protected]