Nestléltä aloite nuorisotyöllisyyden parantamiseksi

Espoo

Nestlé on julkaissut suunnitelman, jonka tähtää nuorisotyöllisyyden parantamiseen tulevien kolmen vuoden aikana. Toimenpiteet koskettavat vähintään 20 000 nuorta eri puolilla Eurooppaa.

“Nestlé in Europe”-aloitteen myötä yritys tarjoaa tuhansia työ- ja harjoittelupaikkoja nuorille vuoteen 2016 mennessä. Nestlé kannustaa myös yhteistyökumppaneitaan Euroopassa työllistämään tai tarjoamaan harjoittelupaikkoja nuorille.

Tarkempia tietoja aloitteesta julkaistaan syksyllä.

Huoli nuorisotyöttömyydestä

“Hallitukset eivät yksin pysty ratkaisemaan nuorisotyöttömyyttä Euroopassa, vaan yritysten täytyy tehdä osansa”, toteaa Nestlén Euroopan liiketoiminnasta vastaava johtaja Laurent Freixe.

Nestlé tulee tarjoamaan nuorisolle työtehtäviä laidasta laitaan, kaikilta liiketoiminta-alueilta ja tukitoiminnoista sekä myös tuotantolaitoksistaan. Tavoitteena on työllistää niin lahjakkaita ammattiosaajia kuin myös vastavalmistuneita, jotka ovat vasta hakeutumassa työelämään akateemisten opintojen jälkeen.

Nuorison lisäksi Nestlé työllistää edelleen myös kokeneita työntekijöitä ja pitää huolta ikääntyvän henkilöstönsä erityistarpeista. Osana aloitetta kokeneemmat nestleläiset tarjoavat vastarekrytoiduille työntekijöille koulutusta ja uraneuvontaa sekä mentorointia.

“Tavoitteenamme on, että nämä työ- ja harjoittelupaikat ovat ensimmäinen askel urapolulla yrityksessämme, joka on aina arvostanut nuorten energisyyttä, lahjakkuutta ja päättäväisyyttä”, Freixe jatkaa.

Suomen Nestlé mukana Vastuullinen kesäduuni -kampanjassa

Suomen Nestlé jälleen mukana Vastuullinen kesäduuni 2013 -kampanjassa. Osallistuminen on Nestlélle konkreettinen keino toteuttaa yhteiskuntavastuuta Suomessa. Kampanjan toteuttaa Suomen lasten ja nuorten säätiö yhteistyökumppaniensa kanssa.

Nestlé työllistää Suomessa noin 450 elintarvikealan ammattilaista tehtaillamme Turussa, Turengissa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.Henkilöstön keskimääräinen ikä Suomessa on noin 43 vuotta.

Lisätietoja

Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, [email protected] tai p. 050 348 5620