Sort by
Sort by

Nestlén aamiaismuroilla kunnon startti päivään

Uutiset

Miljoonat perheet eri puolilla maailmaa saavat pian nauttia entistä ravitsevammasta aamiaisesta, kun Nestlé uudistaa suosituimpia aamiaismurojaan.

Cereal Partners Worldwide (CPW) on sitoutunut vähentämään 20:n lasten ja nuorten suosiman murotuotemerkkinsä sokeripitoisuutta vuoden 2015 loppuun mennessä kaikkialla maailmassa. CPW on Nestlén ja General Millsin yhteisesti omistama yritys.

Uudistuksen jälkeen annos muroja sisältää enintään 9 grammaa sokeria. Uudistettujen murojen sokeripitoisuus pienenee jopa 30 %. Uudistus koskee Suomessa Nesquik, Nesquik Duo, Lion ja Honey Cheerios -tuotemerkkejä.

Sokerin vähentämisen lisäksi tuotteiden ravintosisältöä parannetaan. Reseptiuudistuksen yhteydessä täysjyvän määrää tuotteissa kasvatetaan. Pääraaka-aineena on jo nyt täysjyvä, mutta sen määrää lisätään. Samalla vähennetään suolan määrää.

Uudistus mausta tinkimättä
Maailmanlaajuinen sitoumus on esimerkki CPW:n jatkuvasta kehitystyöstä, jonka tavoitteena on auttaa kuluttajia nauttimaan ravintoarvoiltaan suositeltava aamiainen mausta tinkimättä.

Vuodesta 2003 lähtien yhtiö on vähentänyt resepteistään noin 9 000 tonnia sokeria ja lähes 900 tonnia suolaa ja lisännyt samalla tuotteisiin yli 3,4 miljardia annosta täysjyvää.

Enemmän täysjyvää
CPW:n tavoitteena on auttaa kuluttajia lisäämään täysjyvän osuutta ruokavaliossaan. Ravitsemusasiantuntijat eri puolilla maailmaa suosittelevat, että täysjyvän määrää tulisi lisätä osana tasapainoista ruokavaliota. Tästä huolimatta tutkimukset osoittavat, että moni kuluttaja saa ruokavaliostaan edelleen suosituksia vähemmän täysjyvää.

“Olimme ensimmäinen maailmanlaajuinen aamiaismurojen valmistaja, jonka kaikki tuotteet sisältävät merkittävän määrän täysjyvää. Olemme lisänneet sen osuutta tasaisesti vuodesta 2003 lähtien”, Jeff Harmening, CPW:n toimitusjohtaja toteaa.

Cereal Partners Worldwide
Nestlé ja General Mills perustivat Cereal Partners Worldwiden vuonna 1990 tuottaakseen ja myydäkseen aamiaismuroja Yhdysvaltojen ulkopuolelle.

CPW aloitti toiminnan Suomessa vuonna 1999. Se on maassamme markkinajohtaja aamiaismurojen ja myslien tuoteryhmässä.

Nykyään CPW on maailman toiseksi suurin aamiaismurojen valmistaja Yhdysvaltojen ulkopuolella. Eurooppa on CPW:n tärkein markkina-alue.

CPW toimii yli 140 maassa ja työllistää yli 4 000 henkilöä eri puolilla maailmaa.

Lisätietoja medialle antaa viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, p. 050 348 5620, [email protected]