Nestlé Purina julkaisee uudet vastuullisuussitoumuksensa

Lemmikkiruoan markkinajohtaja Euroopassa julkaisee kuusi uutta sitoumustaan ihmisten, eläinten ja ympäristön hyvinvoinnin parantamiseksi
Nestlé Purina julkaisee uudet vastuullisuussitoumuksensa
Kunnianhimoiset teot ovat nyt tarpeen, jotta yhteiskunnallisiin ja ympäristöllisiin haasteisiin voidaan puuttua niiden edellyttämällä tavalla. Nestlé Purinan sitoumukset on rakennettu Purinan ydinosaamisen ja laadukkaan lemmikkiruoan ympärille, mutta ne ottavat entistä voimakkaammin huomioon yhteiskunnan ja ympäristön ongelmia.

Uudet sitoumukset ja tavoitteet perustuvat tieteeseen, sekä asianmukaisesti johdettuihin arviointeihin. Niiden avulla vaikutetaan YK:n kansainvälisten vastuullisuustavoitteiden 2030 UN Sustainable Development Goals (SDGs) toteutumiseen.

Purinan uudet vastuullisuussitoumukset

1. Lemmikkiruoan innovaatiot ja uudistavan viljelyn raaka-aineet
Vuoteen 2024 mennessä Purina lanseeraa 20 uutta tuotetta, joilla parannetaan lemmikkieläinten hyvinvointia.Vuoteen 2025 mennessä 20% ja vuoteen 2030 mennessä 50% lemmikkiruoan vilja- sekä kasviproteiiniraaka-aineista on viljelty uudistavan viljelyn menetelmin. Vuoteen 2030 mennessä Purinan tuotteissa käytetään ainoastaan vastuullisesti hankittua kalaa (villinä pyydetty kala sekä merenelävät).

2. Yhteistyö kumppaneiden kanssa
Purina toimii yhteistyössä 28 eri kumppanin kanssa 15 maassa Euroopassa tukeakseen apua tarvitsevia eläimiä. Suomessa yritys tekee yhteistyötä Suomen Eläinsuojeluyhdistyksen (SEY) kanssa. Tätä yhteistyötä jatketaan sinnikkäästi, jotta kodittomat eläimet saavat tarvitsemansa tuen.

3. Lemmikin omistajien ja lasten koulutus
Purina tekee yhteistyötä asiantuntijoiden kanssa lisätäkseen lasten kykyä ymmärtää lemmikkieläinten käyttäytymistä ja hoitoa. Yritys on myös kehittänyt verkossa toimivan sovelluksen, jonka avulla lemmikin hankintaa suunnitteleva voi valita omaan elämäntilanteensa parhaiten sopivan lemmikin. Tätä sovellusta kehitetään jatkuvasti, jotta se voi palvella lemmikinomistajia entistä paremmin.

4. Ihmisen ja eläimen välinen suhde
Vuoteen 2030 mennessä Purina haluaa auttaa yli miljoonaa vaikeassa tilanteessa olevaa ihmistä lisäämällä tietoa ihmisen ja eläimen välisen vuorovaikutuksen merkityksestä hyvinvoinnille. Tätä työtä tehdään yhteistyössä eri organisaatioiden, kuten eurooppalaisen rikosuhritukijärjestön kanssa.

5. Kohti jätteetöntä tulevaisuutta
Purina pyrkii siihen, että vuoteen 2025 mennessä kaikki heidän pakkauksensa ovat uudelleenkäytettäviä tai kierrätettäviä, ja että neitsynmuovin käyttöä pakkauksissa vähennetään kolmanneksella.

6. Maaperän ja valtamerien ekosysteemien suojelu
Vuoteen 2030 mennessä Purina pyrkii

• puolittamaan hiilidioksidipäästönsä nettonollapäästösitoumuksensa mukaisesti
  • vähentämään liiallisen typen ja fosforin käyttöä maatalousraaka-aineidensa viljelyssä
  • rajoittamaan maankäyttöä sekä parantamaan maaperän terveyttä uudistavan viljelyn menetelmillä
  • ennaltaehkäisemään kalastuksen sivusaalista sekä edistämään vastuullisia kalastusmenetelmiä yhteistyössä kansainvälisien kumppanuuksien avulla Sustainable Fisheries, Fishery Improvement
  • aloittamaan merilevä- ja meriheinäkantojen ennallistamishankkeita luonnon monimuotoisuuden lisäämiseksi ja hiilen sitomiseksi

Lisätietoa Purinan sitoumuksista:

Purina | Sitoumuksemme

Nestléstä

Nestle on maailman suurin elintarvikeyritys. Nestlé käyttää tutkimukseen- ja tuotekehitykseen 1,5 miljardia euroa vuodessa eli enemmän kuin mikään muu alan yritys. Nestlé toimii 191 maassa ja meillä on 328 000 työntekijää.

Nestlén tarkoituksena on parantaa elämänlaatua ja edistää terveellisempää tulevaisuutta. Tarjoamme laajan valikoiman tuotteita ihmisille ja eläimille jokaiseen elämäntilanteeseen.Valikoimaamme kuuluu yli 2000 tuotemerkkiä. Niistä osa on maailmanlaajuisesti tunnettuja brändejä kuten Nescafe, Nespresso, Nestlé vauvanruoka, Cheerios, KitKat ja Purina-eläinruoka ja osa paikallisia suosikkituotteita kuten Piltti-tuotteet Suomessa.

Nestlén toimintaa ohjaa ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategia. Pääkonttorimme sijaitsee Sveitsin Veveyssä, jossa Nestlé perustettiin 150 vuotta sitten. Suomen Nestléllä työskentelee noin 300 henkilöä tehtaillamme Turussa ja Juuassa sekä pääkonttorillamme Espoossa.