”Tahdomme kertoa, keitä olemme”

Espoo

”Tahdomme kertoa, keitä olemme. Siksi rakensimme verkkosivustollemme tavallisuudesta poikkeavan ja henkilökohtaisen työpaikkaosion. Toivomme, että se saa entistä useammat osaavat työnhakijat ottamaan yhteyttä juuri meihin.”

Näin kertoo Suomen Nestlén henkilöstöasiantuntija Kaisa Merentie, joka on ollut mukana Nestlén verkkosivustojen uuden ja kattavan työpaikkaosion suunnittelussa. Osion tarkoituksena on antaa työnhakijoille käsitys siitä, millaista työskentely Nestléllä on ja millaisia uramahdollisuuksia tässä maailman suurimmassa, lähes 340 000 henkilöä työllistävässä elintarvikeyrityksessä on tarjolla.

”Nestlé on houkutteleva työnantaja, mutta parhaista hakijoista käydään tietysti kilpailua. Täytyy siis erottautua edukseen – esimerkiksi verkkosivuston kiinnostavan työpaikkaosion avulla”, Merentie sanoo.

Lapsuudenkokemukset esillä uratarinoissa

Työpaikkaosioon on koottu monenlaista tietoa Nestléstä yrityksenä: tuotteista, historiasta, visioista, arvoista jne. Lisäksi siellä on myös hieman erikoisempia työntekijöiden uratarinoita. Niistä käy ilmi esimerkiksi kuinka kasvatus on muovannut heitä ihmisinä tai kuinka he työssään Nestléllä ovat hyödyntäneet lapsuudenkokemuksiaan tai jo varhaisella iällä omaksuttuja taitoja.

Esimerkiksi eräs markkinointipäällikkö asui 13-vuotiaana vuoden Japanissa ja sai siellä uudenlaisia näkökulmia, joista on päivittäin hyötyä Nestlén kaltaisessa kansainvälisessä yrityksessä. Eräs toinen työntekijä kertoo, kuinka hän kuusivuotiaana sai ohjata isänsä venettä ja miten tämä merkittävä kokemus muistuttaa hänen nykyistä työtään, jossa on jatkuvasti ja odottamattomissakin tilanteissa osattava valita oikea suunta. Kunkin kertomuksen yhteydessä on linkki henkilön LinkedIn-sivulle.

”Linkin kautta työpaikkaosiossa kävijät voivat tarkistaa, onko Nestléllä heidän tuttujaan. Onhan uudessa työssä aina hauskempaa, jos tuntee jonkun kollegoista entuudestaan”, Merentie sanoo.

Työyhteisön oikea arki esillä

Työpaikkaosion on Merentien mielestä peilattava Nestlén todellista arkea.

”Minulle Nestlé tarkoittaa ihmisiä, ammattitaitoa, toisten auttamista ja vuoropuhelua. Yrityksessämme arvostetaan vuorovaikutusta ja avoimuutta. Verkkosivustomme työpaikkaosio on tästä hyvä osoitus. Työpaikkakulttuurimme tehokkuus syntyy selkeiden ja haastavien vastuualueiden sekä priorisointien yhteensovittamisesta. Se takaa, että työntekijät tietävät, kuinka heidän työpanoksensa vaikuttaa Nestléen.”

Nestlén työpaikkaosioon voi tutustua osoitteessa http://www.nestle.fi/jobs/

Lisätietoja: Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, [email protected] tai p. 050 348 5620