Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nestlé laajentaa metsien käytön tarkkailua ja lähtee mukaan kehittämään julkista tutkapalvelua

Nestlé on liittynyt mukaan palmuöljytuottajien ja -ostajien yhteenliittymään, joka tukee ja rahoittaa uuden, julkiseen käyttöön tarkoitetun, metsien tarkkailuun soveltuvan tutkajärjestelmän kehittämistä. Järjestelmä on nimeltään Radar Alerts for Detecting Deforestation (RADD).
Uutiset
Marraskuu 01, 2019
Nestlé

Vuoden 2018 lopusta lähtien Nestléen palmuöljyhankinnat ovat olleet sataprosenttisesti Sterling-satelliittipalvelun tarkkailun piirissä. Sterling käyttää viimeisintä teknologiaa yhdistäen korkearesoluutioisen tutkatiedon optiseen satelliittikuvaukseen. Palvelu auttaa Nestléä hallitsemaan palmuöljyhankinnan riskejä ja puuttumaan havaittuihin epäkohtiin tilanteen vaatiessa.

Nestlén liittyminen mukaan kehittämään uutta, julkisesti saatavilla olevaa tarkkailujärjestelmää vie yhtiön metsäkadon vastaista sitoutumista jälleen yhden askeleen eteenpäin ja tukee samalla koko toimialan muutosta.


”Uuden järjestelmän myötä kukaan toimija ei voi enää väittää olevansa tietämätön hankintaketjunsa aiheuttamista metsäkatoriskeistä”, sanoo Benjamin Ware, Nestlén
vastuullisen hankinnan johtaja.

RADD-järjestelmän ovat kehittäneet hollantilainen Wageningen University yhteistyössä Satelligence-yhtiön ja World Resources Instituten kanssa. RADD on ensimmäinen laajan mittaluokan tarkkailujärjestelmä, jonka tuottamat hälytykset ovat julkisia. Hälytyksiä välittävät Global Forest Watch ja Global Forest Watch Pro.

“Hyödynnämme kokonaisvaltaista lähestymistapaa metsäkatoriskien hallintaan yhdistämällä sertfioinnin, hankintaketjujen kartoittamisen, kenttätason todentamisen ja satelliittitarkkailun,” selventää Benjamin. ”Olemme tyytyväisiä voidessamme tukea RADDin kehittämistä, sillä järjestelmä edistää vastuullisuuta ja läpinäkyvyyttä koko toimialallamme.”

Nestlé on sitoutunut tarjoamaan tuotteita, jotka tuotetaan metsiä hävittämättä. Huhtikuussa 2019 jo 77 % Nestlén keskeisistä maataloustuotteista oli saavuttanut tämän tavoitteen. Yhtiön tavoitteena on, että vuoden 2020 loppuun mennessä luku on yli 90 %.

Lue lisää Nestlén kansainvälisestä tiedotteesta.

Article Type