Sort by
Sort by

Smarties on ensimmäinen globaali makeisbrändi, joka siirtyy kierrätettäviin paperipakkauksiin

smarties
Uutiset

Viimeisen kymmenen vuoden aikana Nestlé - maailman johtava ruoka- ja juomayhtiö - on ollut kunnianhimoisella matkalla muuttaakseen kaikki pakkauksensa kierrätettäväksi tai uudelleenkäytettäväksi vuoteen 2025 mennessä. Myös neitsytmuovien käyttöä vähennettään kolmanneksella samana aikana.

Tänään yhtiö ilmoitti, että suosittu Smarties-tuotemerkki siirtyy käyttämään kierrätettäviä paperipakkauksia tärkeimmissä makeistuotteissaan maailmanlaajuisesti. Tämä tarkoittaa 90% maailmanlaajuisesta Smarties-valikoimasta ja 100% suomalaisesta Smarties-valikoimasta huhtikuun loppuun mennessä. Uudet pakkaukset otetaan käyttöön Suomessa helmikuun aikana, ja tuotevalikoimaan kuuluvat Smarties 38g- putket ja 4x34g Multipack. Muutoksen myötä syntyy 372 tonni vähemmän muovijätettä Euroopan, Lähi-Idän ja Pohjois-Afrikan markkina-alueella.
 
Nestlé Nordicsin Head of Confectionery, Dairy & Food Henriette Kjær Schmidt sanoi: "Smarties-pakkausten muuttaminen kierrätettävästä paperista valmistetuiksi on yksi tärkeimmistä kestävän 
kehityksen mukaisista pakkausaloitteistamme makeisryhmässä. Se on uusi askel toteuttaessamme Nestlén tavoitteita ja sitoumuksia kestävämmistä pakkauksista”. 

Uudet Smarties-paperipakkaukset on hankittu kestävällä tavalla ja ne on valmistettu päällystetystä paperista, paperitarroista tai pahvikartongista. Smarties-pakkaukset ovat kierrätettäviä useimmissa maissa, joissa Smarties-tuotteita myydään, mukaan lukien Suomi. Tiedot Smarties-paperipakkausten asianmukaisesta hävittämisestä on lisätty niiden etiketteihin kuluttajien tietoisuuden lisäämiseksi.
 
Nestlé Confectionery Product Technology Centre´n johtaja Louise Barrett sanoi: "Pakkausasiantuntijamme ovat testanneet uuden pakkauksen varmistaakseen, että se pitää Smarties-rakeet erinomaisessa kunnossa kuljetuksen ja varastoinnin aikana. Teimme myös useita muutoksia olemassa oleviin tuotantolinjoihimme, jotta voimme kääriä tuotteet repimättä tai puhkaisematta paperia. "

Nestlé investoi merkittävästi tehtaidensa päivittämiseen maailmanlaajuisesti, ja Smarties-pakkausten muutos on vain yksi tuotemerkin SMART Initiatives -aloitteista, joiden 
tavoitteena on tukea kestävyyttä ja parantaa tuotekokemusta.