Olipa sinulla vuosien työkokemus tai olet vasta valmistunut, Nestléllä on sinulle työmahdollisuus. Hae työpaikkoja tästä.
Ravitsemus
Nestlén tavoitteena on olla maailman johtava yritys ravitsemuksen, terveyden ja hyvinvoinnin alalla. Haluamme kannustaa ihmisiä elämään terveellisesti ja voimaan hyvin.
Parannamme ihmisten elämää tarjoamalla tuotteita ja palveluita, jotka on kehitetty tieteellisen tutkimustyön pohjalta. Vuonna 2015 Nestlé sijoitti noin 1,5 miljardia euroa tutkimus- ja kehitystyöhön.
Haluamme ratkaista ihmisten terveyteen liittyviä haasteita. Esimerkiksi liikalihavuus ja ravintoaineiden puutostilat uhkaavat väestön terveyttä. Teemme töitä, jotta ihmiset voivat saada terveyttä ja nautintoa ruoasta.
Olemme sitoutuneet vähentämään suolaa, sokeria ja tyydyttynyttä rasvaa tuotteistamme. Suomessa tuotteissamme ei ole kovetettuja kasvirasvoja, ja tavoitteenamme on poistaa ne tuotteista myös muualla maailmassa. Haluamme, että kuluttajat pitävät tuotteita edelleen maukkaina. Sen vuoksi suolaa, sokeria ja kovaa rasvaa poistetaan tuotteista vähitellen, jotta kuluttajat saavat aikaa tottua terveellisempien tuotteiden makuun.
Kannustamme syömään terveellisesti
Ravintoaineiden puutos on vakava ongelma erityisesti köyhemmissä maissa. Pyrimme ehkäisemään ravintoaineiden puutosta lisäämällä tuotteisiin vitamiineja ja kivennäisaineita niillä alueilla, joissa puutostauteja esiintyy. Lisäksi kehitämme kasvitaimia, jotka tuottavat entistä ravinteikkaampaa satoa.
Kannustamme kuluttajia syömään terveellisesti kertomalla terveellisestä ruokavaliosta ja saantisuosituksista. Ohjaamme kuluttajia syömään oikeanlaisia annoskokoja tekemällä selkeitä pakkausmerkintöjä ja muuttamalla pakkauskokoja. Lue lisää pakkausmerkinnöistä englanniksi.
Esimerkiksi murotuotteiden täysjyväpitoisuutta on kasvatettu jatkuvasti. Lisäksi Maggi-ruoanvalmistustuotteet kannustavat valmistamaan terveellistä ruokaa kotona ja käyttämään monipuolisesti kasviksia ruoanlaitossa.
Monille Nestlén tuotteille on myönnetty suomalainen Sydänmerkki. Nämä tuotteet ovat terveellisempiä vaihtoehtoja oman tuoteryhmänsä muihin tuotteisiin verrattuna. Sydänmerkki-tuotteisiin kuuluvat muun muassa Maggi Mix -jauhelihakastike, Maggi Pastaria Bolognese ja Maggi Pastaria Tomaatti-mozzarella, Fitness Original ja Cheerios-kauramurot.
Ohjelma liikutti vuonna 2017 yli 8000 lasta useassa koulussa ympäri Suomea.
Haluamme kannustaa ihmisiä lisäämään täysjyväviljaa ja kasviksia ruokavalioonsa.
Tuotteista on vähennetty suolaa ja niiden rasvat on vaihdettu öljyyn.