Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlén verkkosivuston hiilijalanjälki

Ilmastonmuutos on yksi yhteiskunnan suurimmista haasteista, ja se on myös yksi suurimmista riskeistä liiketoimintamme tulevaisuudelle. Työskentelemme näiden asioiden takia liiketoiminta- ja toimitusketjujemme nollapäästöjen puolesta.


Miksi välitämme Nestlén digitaalisen ekosysteemin tehostamisesta?

Verkkosivustojemme ylläpitämiseen Nestlé käyttää energiaa kuluttavia palvelimia, jotka tarjoavat käyttäjille pääsyn kuviin, videoihin ja tekstiin. Myös sisällön katselu ja lataus vaativat energiaa.

Internetin käytöstä eri laitteiden kautta on tullut niin tavallista, että monet meistä eivät ajattele, että se aiheuttaa kasvihuonekaasupäästöjä. Parantamalla yli 70 yritysverkkosivuston energiatehokkuutta ja tekemällä muutoksia digitaalisiin resursseihin voimme vähentää päästöjä.


Mitä parannuksia teemme Nestlén yrityssivustoille?

Vuodesta 2021 lähtien olemme pyrkineet varmistamaan, että Nestlén yritysverkkosivustoissa sovelletaan periaatteita, joissa otetaan huomioon verkkosivustojen aiheuttama jalanjälki. Tämä sisältää seuraavaa:

Parempi suorituskyky

Parantaaksemme verkkosivustojemme suorituskykyä toteutamme tehokkaita välimuististrategioita ja parannamme sivustojen nopeutta. Tämä tarkoittaa kuvien ja PDF-tiedostojen koon pienentämistä, mikä puolestaan vähentää sivujen latausaikaa ja energiankulutusta. Samalla varmistamme, että kaikki sivustoillamme käytetyt kuvat ja videot reagoivat sivulla olevaan viestiin ja palvelevat tarkoitustaan. Haluamme tarjota käyttäjille nopeamman ja saumattomamman selauskokemuksen, joka optimoi energiankäytön.

Rakenne ja käyttäjäkokemus

Uudistamme säännöllisesti Nestlé-yrityssivustojemme eri osioita luodaksemme intuitiivisemman ja tehokkaamman käyttäjäkokemuksen. Yksinkertaistamme navigointia, luomme parempia ristiinlinkityksiä, parannamme sisäisiä hakutoimintojamme ja parannamme suodattimia. Kaikki nämä toimet auttavat yleisöämme löytämään nopeasti etsimänsä tiedot, mikä vähentää sivustoilla vietettyä aikaa ja viime kädessä vähentää energiankulutusta.

Sisällön optimointi

Tarkistamme säännöllisesti verkkosivustomme tietoja löytääksemme uusia tapoja parantaa sisältöämme. Sisällön löydettävyyttä hakukoneessa voi parantaa lisäämällä avainsanoja, jotka liittyvät käyttäjien etsimiin asioihin. Tällä tavoin sisältö löytyy helpommin hakutuloksista. Jos yleisömme käyttää vähemmän aikaa etsimiseen, energiantarve vähenee.

Tumma tila

Tumma tila (dark mode) antaa käyttäjille mahdollisuuden valita vaaleiden ja tummien taustojen välillä. "Tumman" tilan avulla käyttäjät voivat vähentää virrankulutusta laitteissa, joissa on OLED- tai AMOLED-näyttö. Tumma tila on myös helppokäyttöisempi ja tarjoaa monille käyttäjille miellyttävämmän selauskokemuksen.

Mittaus

Kehitämme parhaillaan mittausmallia, jonka avulla voimme arvioida tarkasti hiilijalanjälkemme koko Nestlén digitaalisessa ekosysteemissä. Tavoitteenamme on myös kehittää lähestymistapa, joka kattaa eri näkökohdat, kuten hosting-, suunnittelu- ja kehityskumppanit. Haluamme luoda kattavan käsityksen vaikutuksistamme ja siitä, miten edellä kuvatut eri toimet voivat auttaa meitä puuttumaan niihin.


Vaikuttavatko toimet siihen, miten yleisömme käyttävät verkkosivustojamme?

Muutokset, joita teemme digitaalisen hiilijalanjälkemme pienentämiseksi, vaikuttavat myönteisesti hakukoneoptimointiin (SEO), saavutettavuuteen ja käyttäjäkokemuksen virtaviivaistamiseen, joten kaiken kaikkiaan niiden pitäisi parantaa sekä käyttäjäkokemusta että energiankulutusta.