Sort by
Sort by

Markkinoiko Nestlé vastuuttomasti äidinmaidonkorvikkeita?

Nestlén yksiselitteinen kanta on, että äidinmaito on parasta ravintoa lapselle. World Health Organization (WHO) suosittelee puolen vuoden täysimetystä. Tuemme täysin tätä suositusta. Noudatamme kaikkialla maailmassa WHO:n kansainvälistä äidinmaidonkorvikkeiden markkinointia koskevaa suositusta (International Code of Marketing of Breast-Milk Substitute, WHO:n korvikekoodi), kuten se on pantu täytäntöön kansallisessa lainsäädännössa. Lisäksi niissä 152:ssa Unicefin määrittelemässä maassa, joissa lapsikuolleisuus ja aliravitsemus on yleistä, noudatamme vapaaehtoisesti kansallisia lakeja ja säädöksiä tai WHO:n suosituksia riippuen siitä, kummat ovat tiukemmat. Näissä 152 maassa, jotka luokitellaan ”korkean riskin maiksi” emme markkinoi korvikkeita emmekä vieroitusvalmisteita alle 12 kuukauden ikäisille lapsille, emme markkinoi lastenruokia alle 6 kuukauden ikäisille lapsille, emme kannusta terveydenhoitohenkilöstöä edistämään Nestlén tuotteiden myyntiä, emmekä jaa ilmaisia korvikenäytteitä sairaaloissa tai kuluttajille.

Suhtaudumme WHO:n kansainvälisiin äidinmaidonkorvikkeiden markkinointia koskeviin suosituksiin äärimmäisen vakavasti. Olemme luoneet kattavan järjestelmän, jonka avulla valvomme WHO-koodin noudattamista. Olemme sitoutuneet kehittämään toimintaamme jatkuvasti. Jos löydämme puutteita, tavoitteemme on ottaa niistä opiksi ja korjata ne niin pian kuin mahdollista. Tunnustuksena vastuullisuudestamme riippumaton FTSE Group on valinnut Nestlén ensimmäisenä korvikevalmistajana mukaan FTSE4Good-indeksiin, joka on yritysten eettisyyttä vertaileva indeksi.

Lisätietoja vastuullisesta korvikeviestinnästä on julkaistu englanniksi konsernin kansainvälisillä sivuilla ja täällä.