Froneri Finland Oy: Uusi jäätelö- ja pakasteruokayritys toimii vahvasti Suomessa

- Froneri Finland Oy:n toimitusjohtajana aloittaa Johanna Sewon-Kievari
- Suomen Nestlén johtoon nousee Jonas Holfve

Suomessa on aloittanut toimintansa uusi jäätelö- ja pakasteruokayritys Froneri Finland Oy. Yrityksellä on vahva, suomalainen jäätelöosaaminen ja tehdas Turengissa. Tehtaalla valmistetaan jäätelöä suomalaisesta maidosta ja kermasta, suomalaisten kuluttajien toiveiden mukaan. Valikoimassa on suomalaisille tuttuja brändejä kuten Pingviini, Aino, Classic ja Puffet.

Suomen Nestlén jäätelöliiketoiminta siirtyi kokonaisuudessaan Froneri Finland Oy:hyn 1.10.2016. Uusi yritys on osa kansainvälistä Froneri-yhteisyritystä. Sen omistaa puoliksi elintarvikeyritys Nestlé ja englantilainen jäätelönvalmistaja R&R. Yritys toimii 22 maassa ja työllistää 15 000 ihmistä. Froneri Finland Oy:llä on noin 200 työntekijää.

Nestlé osti Turengin jäätelötehtaan vuonna 2004. Tehtaaseen on investoitu noin 15 miljoonaa sen reilun 10 vuoden aikana, jonka tehdas oli Nestlén omistuksessa. Turengin tehdas oli yksi Nestlén parhaista jäätelötehtaista. Froneri Finland Oy jatkaa nyt vahvasti kotimaista jäätelöntuotantoa Turengin tehtaalla.

Froneri Finland Oy:n toimitusjohtaja on Johanna Sewon-Kievari. Hän siirtyi tehtävään Suomen Nestlén toimitusjohtajan paikalta. Sewon-Kievarin vastuulla on yrityksen toiminta kaikissa Pohjoismaissa.

- Jäätelöön erikoistunut yhtiö on valtavan hieno mahdollisuus. Turengissa on upea tehdas, joka toimii hyvänä esimerkkinä kaikkialla pohjoismaissa. Meillä on arvokkaat, 80 vuoden mukanaan tuomat perinteet jäätelön valmistuksesta Suomessa, ja olen erittäin ylpeä saadessani olla osa tätä jatkumoa. Vahvojen brändien ja osaavien ihmisten kanssa olemme valmiit vastaamaan innolla markkinoiden mahdollisuuksiin ja haasteisiin. Meillä on paljon annettavaa niin kotimaassa kuin muissa Pohjoismaissakin, Sewon-Kievari sanoo.

Suomen Nestlén johtoon nousee Jonas Holfve. Hän tulee tehtävään Ruotsin Nestléltä, jossa hän on tehnyt pitkän uran muun muassa myynnin ja johtamisen kehittämistehtävissä. Nestlé Nordicin toimitusjohtajan Michiel Kernkampin mukaan Jonas Holfven vahva ammatillinen osaaminen sekä kuluttaja- ja asiakasfokus mahdollistavat Suomen Nestlén liiketoiminnan kehittämisen.

- On hienoa tulla Suomen Nestlélle. Haluan ohjata Suomen Nestlén kasvuun ja kehittää vahvasti Suomessa toimivaa ja paikallisen kuluttajan toiveisiin vastaavaa yritystä, Holfve sanoo.

Suomen Nestléllä on 300 työntekijää ja kaksi suomalaista tehdasta: lastenruokatehdas Turussa sekä liemi- ja kastiketehdas Juuassa. Tehtailla valmistetaan paikallisten kuluttajien mieltymysten mukaisia tuotteita ja kotimaisia raaka-aineita käytetään aina, kun se on mahdollista.

Tuotevalikoimaan kuuluu Suomessa valmistettavien Piltti ja Nestlé Bona -lastenruokien sekä Puljonki-kastikkeiden lisäksi myös kansainvälisesti tunnetut tuotteet kuten Nescafé, Maggi ja Nestlé-aamiaismurot.  Suomessa toimii myös muun muassa Nestlé Health Science, joka on edelläkävijä tieteeseen perustuvien ravitsemusratkaisujen kehittämisessä.

Lisätiedot:
Suomen Nestlé Oy, Viestintäpäällikkö Anu-Maaria Vaalama: 010 39 51 483