Kaikki äitini reseptit -blogi Nestlén kilpailun voittoon

UutisetEspoo,huhti 2, 2013

Seinäjokelaisen Nanna Rintalan ateriakokonaisuus valloitti tuomariston monipuolisuudella ja herkullisuudellaan.

MAGGI ja NESPRESSO kutsuivat ruokabloggaajat helmikuussa kehittämään uusia herkkuja. Kilpailun voittajaksi valittiin ateriakokonaisuus, johon kuuluu raikas ja tasapainoinen pastaruoka, Penneä parhaassa seurassa, sekä hapankirsikan, vaniljajäätelön, kahvin ja tumman suklaan liitto, Kahvikaverin kirsikkapehmis.

Kilpailussa oli haussa pääruoka, jossa hyödynnetään MAGGI Fond Cup -tuotetta sekä juoma tai jälkiruoka, jossa käytetään sekä NESPRESSO kahvia että MÖVENPICK jäätelöä. Kilpailu päättyi helmikuun lopussa.

Kilpailun voittanut ateria oli onnistunut ja tasapainoinen kokonaisuus – juuri sitä, mitä kilpailussa haettiin: helppo, nopea, herkullinen ja myös ravintoarvoiltaan suositeltava. Resepteissä oli hyödynnetty monipuolisesti tutumpia mutta myös harvinaisempia raaka-aineita, keittiömestari Marko Laine luonnehtii voitokasta ateriakokonaisuutta.

Kilpailun jaetulle kakkossijalle valittiin Iskä kokkaa -blogia julkaisevan Ilkka Pirhosen ruokaisa Currylammas sekä Hellan ja viinilasin välissä -blogin Johanna Koskirannan kehittämä viettelevä Tummien makujen jäätelö. Kolmas palkinto päätettiin jättää jakamatta.

Currylammas on rehti ja täyteläinen resepti, mainio vaihtoehto pääsiäispöytään. Kookosmaito ja Maggi fond cup -lihaliemi on oivaltava makupari, josta pitää koko perhe, arvioi MAGGI tuoteryhmäpäällikkö Kirsi Serow hopeasijalle sijoittunutta pääruokaa.

Tummien makujen jäätelössä on sitä jotain! Resepti on innovatiivinen, herkullinen ja yllättävä. Esimerkiksi sormisuolan yhdistäminen NESPRESSO Arpeggio -kahviin jälkiruoassa on kekseliäs ratkaisu, NESPRESSO markkinointipäällikkö Elina Heino toteaa.

Tuomaristo arvioi kilpailureseptejä sokkona, tietämättä taustoja resepteistä tai reseptit kehittäneistä bloggaajista. Tuomaristoon kuuluivat keittiömestari ja MÖVENPICK avainasiakaspäällikkö Marko Laine, NESPRESSO markkinointipäällikkö Elina Heino, NESPRESSO myynti- ja markkinointikoordinaattori Heini Tuhkanen, MAGGI tuoteryhmäpäällikkö Kirsi Serow ja MAGGI markkinointipäällikkö Tuija Suvanto.

Kilpailun pääpalkinto oli NESPRESSO CitiZ & Milk 60´s White -kahvikone sekä MAGGI tuotepaketti. Toiseksi ja kolmanneksi parhaat reseptit palkittiin Nestlén tuotteilla.

Lisätietoja medialle antaa viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, p. 050 348 5620, aino.pajukangas@fi.nestle.com