Sort by
Sort by

Kitkat-suklaapatukka palaa laajasti Suomeen

Uutiset

Yksi maailman tunnetuimmista suklaapatukoista, KitKat palaa Suomen laajasti markkinoille. Suomen Nestlé tuo KitKatin laajasti tarjolle toukokuussa.

- Kuluttajat ovat toivoneet meiltä jo pitkään KitKatia takaisin. Viimeksi se oli Suomen Nestlén tarjonnassa noin 10 vuotta sitten. KitKat on todella suosittu herkku eri puolilla maailmaa ja esimerkiksi Japanissa siitä on saatavilla valtavasti erilaisia versioita, kertoo tuoteryhmäpäällikkö Outi-Leena Pesonen Suomen Nestléltä.

Pesonen kertoo, että vähittäiskaupat ovat olleet varsin kiinnostuneita KitKatista ja sitä on saatavilla toukokuun alkupuolella laajasti myymälöissä eri puolella Suomea. Viime vuosina KitKatia on saattanut saada joistakin kaupoista Suomessa jonkun muun kuin Suomen Nestlén maahantuomana.

KitKatin slogan ”Have a Break, have a KitKat” on yksi maailman tunnetuimmista mainoslauseista.

KitKatin valmistuksessa käytetään vain sertifioitua, vastuullista kaakaota, joka hankitaan Nestlé Cocoa Plan -ohjelman kautta. Vastuullisuusohjelman tavoitteena on parantaa viljelijäyhteisöjen elintasoa ja tuottaa entistä parempilaatuista kaakaota. Nestlé kouluttaa vuosittain kymmeniä tuhansia kaakaonviljelijöitä ja jakaa ilmaiseksi miljoonia laadukkaita kaakaopuun taimia. Vuoteen 2019 mennessä Nestlé on sitoutunut jakamaan 12 miljoonaa tainta.

Nestlé tukee myös lasten koulutusta Cocoa Plan -ohjelman kautta. Tähän mennessä Nestlé on rakentanut 40 koulua Norsunluurannikolle, jotta yhä useampi lapsi pääsee kouluun ja lapsityövoiman käyttöä pystytään ehkäisemään. Lisätietoa ohjelmasta: www.cocoaplan.com