Luomuruokatuottaja Terrafertil liittyy Nestlé-perheeseen

Nestlé on ostanut enemmistöosuuden luomuruokatuottaja Terrafertilistä, joka on maailman johtava ananaskirsikoiden tuottaja. Sijoituksen myötä Nestléstä tulee entistä vahvempi toimija kasviperäisissä ruokatuotteissa Pohjois-, Väli ja Etelä-Amerikan markkinoilla.

”Kuluttajat haluavat ravintorikasta ja luonnonmukaisesti tuotettua ruokaa”, sanoo Nestlén Amerikoiden markkina-alueen johtaja Laurent Freixe. ”Terrafertil on tehnyt erinomaista työtä tuodessaan laajan valikoiman korkealaatuisia ja nykyaikaisia tuotteita kuluttajien saataville. Nestlén kannalta panostus tarkoittaa vahvempaa jalansijaa terveellisten kasviperäisten tuotteiden kategoriassa. Kauppa tukee myös tavoitettamme olla maailman johtava yritys ravitsemuksen, terveyden ja hyvinvoinnin alalla.”

Terrafertilin perustajaveljekset David ja Raul Bemeo näkevät kaupassa paljon mahdollisuuksia. ”Yhdistämme Terrafertilin innovaatiohenkisyyden Nestlén vahvuuteen brändien kehittäjänä. Teemme yhteistyötä jakelussa, tuotekehityksessä, markkinoinnissa sekä maantieteellisten toiminta-alueidemme yhteisöjen ja ekosysteemien hyväksi tehtävässä työssä”, veljekset kertovat.

Terrafertil toimii yhdessä satojen pienviljelijöiden kanssa Kolumbiassa ja Ecuadorissa. Viisi ecuadorilaista yrittäjää perusti yhtiön vuonna 2005 ajatuksenaan tuoda harvinaislaatuisia latinalaisamerikkalaisia tuotteita koko maailman saataville ja tuoda korkeatasoisia luomutuotteita Latinalaiseen Amerikkaan. Tällä hetkellä Terrafertil toimii Yhdysvalloissa, Meksikossa, Kolumbiassa, Ecuadorissa, Perussa, Chilessä ja Iso-Britanniassa sekä yhteistyökumppaneidensa kautta 17 muussa maassa.

Yrityskaupan jälkeen David ja Raul Bermeo jatkavat itsenäisenä yksikkönä toimivan yhtiön johdossa.

Kuvia Terrafertilin tuotteista löydät yhtiön Flickr-sivulta.

Terrafertilin englanninkieliset verkkosivut löydät täältä.

Lue lisää myös Nestlén Sweet Earth - ja Freshly-yritysostoista.