MAGGI Mix -tuoteperhe kasvaa ja uudistuu

Helsinki

Maistuva uutuus MAGGI Mix Ratatouille sopii myös kasvisruokavaliota noudattaville

MAGGI Mix ateria-ainekset uudistuvat elokuussa. Uudistuksen tavoitteena on tarjota kuluttajille ravintoarvoiltaan tasapainoisia, maistuvia tuotteita ja aikaisempaa laajemmin tietoa tuotteiden käytöstä sekä ravintosisällöstä. Muutos koskee sekä reseptiikkaa että pakkausten ulkonäköä.MAGGI Mix

Lisäksi tuoteperhe kasvaa, kun myyntiin tulee MAGGI Mix Ratatouille -ainekset, joiden avulla on helppoa valmistaa herkullisen tomaattinen uuniruoka. Ateriaan voi käyttää joko jauhelihaa tai esimerkiksi soijarouhetta tai valmistaa sen kasvislisäkkeenä. Tuotekehityksessä on ajateltu erityisesti vähähiilihydraattista ruokavaliota suosivia, sillä valmistukseen käytetään vain kasviksia, lihaa tai soijarouhetta ja kuorrutteena juustoraastetta.

Vähemmän suolaa, enemmän vähälaktoosisia vaihtoehtoja

Uudistuneet tuotteet eivät sisällä keinotekoisia arominvahventeita. Osana pitkäaikaista tuotekehitysprosessia usean tuotteen suolapitoisuutta on laskettu, makua kuitenkaan menettämättä.

"Tuotekehityksessä on huomioitu sekä laajemmat ravitsemustrendit että erityisesti kuluttajien toiveet. Asiakaspalaute on meille korvaamaton väline toiminnan kehittämisessä", markkinointipäällikkö Tuija Suvanto Suomen Nestléltä toteaa.

Ateriaperheessä on nyt entistä enemmän vähälaktoosisia tai laktoosittomia tuotteita. MAGGI MIX Lihapulla-ainekset ovat laktoosittomia ja MAGGI MIX Chili con Carne, MAGGI MIX Spaghettikastike, MAGGI MIX Lasagnekastike, MAGGI MIX Makkarakastikeainekset sekä MAGGI MIX Chili Bolognese ovat vähälaktoosisia. Myös tuoteperheen uutuus, MAGGI Mix Ratatouille on vähälaktoosinen.

"MAGGI Mix on oivaltava tapa käyttää tuoreita kasviksia ja lihaa maistuvalla ja helpolla tavalla. MAGGI Mix -ateria-aineksilla onnistut aina. Uudistunut pakkaus tarjoaa aikaisempaa enemmän vaihtoehtoja avuksi arkeen. Sen avulla on entistä vaivattomampaa ja nopeampaa valmistaa maistuva ja ravintoarvoiltaan tasapainoinen annos. Haluamme kannustaa kuluttajia erityisesti käyttämään tuoreita kasviksia", Tuija Suvanto jatkaa.

Lisää tietoa tuotteen sisällöstä ja käytöstä

Selkeä ja kattava kuluttajaviestintä on yksi Nestlén toimintaa ohjaavista maailmanlaajuisista perusperiaatteista. MAGGI Mix -pakkaus tarjoaa nyt kuluttajille aikaisempaa enemmän tietoa tuotteen ravintosisällöstä sekä valmistusvaihtoehdoista.

Uudistunut pakkaus vastaa jo nyt uutta elintarvikelainsäädäntöä, jonka tarkoituksena on tarjota kuluttajalle entistä monipuolisempaa tietoa elintarvikkeesta ja parantaa pakollisten pakkausmerkintöjen luettavuutta. Säädökset tulevat pakollisiksi kaikille elintarvikeyrityksille vuoden 2014 loppuun mennessä. Ravintosisältötaulukossa on tiedot energiasisällöstä sekä rasvan, tyydyttyneiden rasvojen, hiilihydraatin, sokereiden, proteiinin, ravintokuidun ja suolan määristä. Lisäksi pakkaus tarjoaa käyttövinkkejä, joiden avulla kuluttajan on mahdollista valmistaa vaivattomasti MAGGI Mix -tuotteen avulla tasapainoinen ateriakokonaisuus.

MAGGI Mix -tuoteperheeseen kuuluvat

• MAGGI Mix Ratatouille-ainekset
  • MAGGI MIX Spaghettikastike
  • MAGGI MIX Lasagnekastike
  • MAGGI MIX Makkarakastikeainekset
  • MAGGI MIX Lihapulla-ainekset
  • MAGGI MIX Chili con Carne
  • MAGGI MIX Jauheliha-Perunalaatikko -ainekset
  • MAGGI MIX Chili Bolognese -kastikeainekset

Uudistuneet MAGGI Mix -ateria-ainespakkaukset tulevat kauppoihin elokuussa. Yhden pakkauksen hinta on noin 1,60 euroa.

Lisätietoa:
Markkinointipäällikkö Tuija Suvanto, Suomen Nestlé, p. 0400 302 402, [email protected] tai viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, p. 050 348 5620,  [email protected]

Tuotekuvat ladattavissa kuvapankista http://lipas.artstudio.fi/nestle/