Muutoksia Suomen Nestlén johdossa

Espoo

Johanna Sewon-Kievarista Suomen Nestlén toimitusjohtaja

Suomen Nestlén johdossa tapahtuu henkilövaihdos 1.11.2014. Uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty jäätelön liiketoimintajohtajana toimiva Johanna Sewon-Kievari. Suomen Nestléä yhdeksän vuotta johtanut Sakari Kotka siirtyy uusiin haasteisiin Nestlé-konsernin ulkopuolelle. Henkilövaihdoksen myötä jäätelön liiketoimintajohtajan ja Suomen Nestlén toimitusjohtajan tehtävät yhdistetään.

Johanna Sewon-Kievari on vastannut Suomen Nestlén jäätelöliiketoiminnasta syyskuusta 2011 alkaen. Ennen nimitystään jäätelön liiketoimintajohtajaksi Sewon-Kievari työskenteli jäätelön markkinointijohtajana.

Johanna Sewon-Kievari siirtyi Nestlén palvelukseen syksyllä 2009 Hartwallin kaupallisista johtotehtävistä. Hänellä on taustallaan yli kymmenen vuoden mittainen ura Hartwallilla. Koulutukseltaan Sewon-Kievari on kauppatieteen maisteri.

”Johanna Sewon-Kievarin johdossa jäätelöliiketoiminnastamme on kehittynyt eräs pohjoismaiden Nestlén tuloksekkaimmista toimialoista. Johanna tunnetaan jämäkkänä, innostavana johtajana. Olen varma, että hänen johdossaan liiketoimintamme Suomessa tulee jatkamaan kasvuaan. Jäätelön liiketoimintajohtajan ja Suomen Nestlén toimitusjohtajan tehtävien yhdistämisen myötä saamme täyden hyödyn organisaatiomme koosta, tartumme liiketoimintamme mahdollisuuksiin ja tehokkuutemme lisääntyy. Haluan myös kiittää Sakari Kotkaa hänen arvokkaasta panoksestaan Suomen Nestlén johdossa kuluneiden yhdeksän vuoden aikana”, Pohjoismaiden Nestlén toimitusjohtaja Peter Svensson toteaa.

Lisätietoja:
Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, [email protected] tai p. 050 348 5620