Nescafé tuo markkinoille nuoremmille kahvin ystäville suunnatun pikakahvin

Nescafé tuo Suomen markkinoille uuden pikakahvin: Nescafé Azeran. Tavoitteena on vastata etenkin nuorempien kahvin ystävien toiveisiin: Azera tarjoaa kupin laadukasta ja hyvää kahvia nopeasti. Maailman suurin pikakahvibrändi Nescafé uskoo uuden tuotteen kiinnostavan myös Suomessa, sillä monissa Euroopan maissa kysyntä on ollut merkittävästi ennakoitua parempaa.

Pikakahvia juodaan Euroopassa ja maailmalla selvästi enemmän kuin Suomessa. Seuraavan viiden vuoden aikana pikakahvin kysynnän ennakoidaan kasvavan 5 prosenttia maailmanlaajuisesti (1.). Tänä päivänä noin viidennes suomalaisista juo säännöllisesti pikakahvia. Kysyntä on kuitenkin kasvanut, sillä viimeisen neljän vuoden aikana pikakahvin myynti näyttää nousseen Suomessa lähes 8 prosenttia (2.). Suomen myydyin pikakahvi on Nescafé ja suosituin tuote on Nescafé Kulta.

Uudet Azera-tuotteet on suunniteltu etenkin 18-34-vuotiaille kahvin ystävillle, joista monen arki sujuu opintojen, töiden ja harrastusten parissa. Uudella pikakahvilla saa korkealaatuista kahvia helposti ja edullisesti: Arabica-pavuista tehtyyn kahvijauheeseen lisätään vain vesi. Yhdestä purkillisesta Azeraa saa 55 kuppia kahvia ja purkki maksaa suunnilleen saman verran kuin kaksi erikoiskahvia kahvilassa.

- Tuomme Suomeen kaksi herkullista tuotetta, joilla voi tehdä myös erikoiskahveja: espressoa, cappucinoa tai lattea. Azeralla voi valmistaa kahvilalaatuista kahvia helposti ja lähes missä vain, kertoo Nescafén myynnistä Suomessa vastaava Niina Koskinen

Myös vastuullisuus on tärkeää monille nuoremmille kahvin ystäville. Nescafélla on kestävän kehityksen Nescafé Plan -ohjelma, joka tukee eettisesti ja ekologisesti kestävää viljelyä, tuotantoa, jakelua ja kulutusta. Vuodesta 2010 lähtien ohjelmassa on jaettu kymmeniä miljoonia ilmaisia kahvintaimia ja opetettu nykyaikaisia viljelymenetelmiä noin 400 000 kahvinviljelijälle.

Uudesta Azera-sarjasta löytyy kaksi tuotetta, jotka on valmistettu korkealaatuisista Arabica-pavuista: herkullinen Espresso ja Americano. Americano on esimmäinen pikakahvi, johon on lisätty myös jauhettua kahvia. Tuotteet on pakattu tyylikkäisiin, metallisiin astioihin, jotka ovat saaneet vaikutteita kahviloista ja barista-maailmasta. Nescafé Azera-tuotteita on saatavilla Suomen kaupoista lokakuun alusta alkaen.

Lisätietoa: Nescafén myynnistä Suomessa vastaava Niina Koskinen, Suomen Nestlé: 010 3951 483

Lähteet:

1. Imarc Group: http://www.imarcgroup.com/instant-coffee-processing-plant