NESPRESSO ja Outi Pyy yhteistyöhön

UutisetEspoo,marras 21, 2014

Nespresso on brändi, joka tunnetaan laadusta, designista ja innovaatiosta. Tänä syksynä luovuudella kaadetaan raja-aitoja, kun kierrätetyt Nespresso-kahvikapselit muuntuvat täysin uudenlaiseksi materiaaliksi: yhteistyössä trashionista Outi Pyyn kanssa niistä luodaan ainulaatuinen juhlapuku, joka nähdään tunnetun suomalaisvaikuttajan päällä itsenäisyyspäivänä Presidentinlinnan juhlavastaanotolla.

Annoskahvimarkkinoiden premium-brändi Nespresso haastaa kiinnittämään huomiota kierrätykseen ja luomaan uutta jo kertaalleen luodusta. Brändin ytimessä on pyrkimys tarjota kuluttajille kaikkein korkealuokkaisimpia elämyksiä, ja siksi tavoitteet myös kierrätysmateriaalin uusiokäytön suhteen ovat korkealla. Tänä talvena kierrätettävät Nespresso-kapselit nähdään upeaksi iltapuvuksi muuntuneina yhdessä vuoden suurimmista mediatapahtumista. Se, kenen päällä puku tullaan itsenäisyyspäivänä näkemään, jää toistaiseksi salaisuudeksi.

Tyylikkäistä kahvikoneistaan tunnetulla yrityksellä on pitkä historia designin ja estetiikan parissa. Nespresso-tuotteiden ilme aina kahvikoneista alumiinisiin kahvikapseleihin on tarkkaan harkitun suunnittelutyön tulos. Niinpä yhteistyökumppanin valinta Suomessa toteutettavaan design-projektiin oli helppo: ainulaatuinen juhlapuku tulee olemaan trashion-taiteilija Outi Pyyn käsialaa.

”Todellinen design-vaate ei ainoastaan näytä vaan myös tuntuu hyvältä. Aito luksus on sitä, että vaate kestää käytössä ja saa kantajansa säteilemään. Minusta on upeaa päästä näyttämään, että huolellisen työstämisen tuloksena kierrätysmateriaali taipuu asuksi, joka ei häviä estetiikassa maailmanluokan muotitalojen luomuksille”, Outi kertoo hymyillen.

3 500 kahvikapselia

Outi Pyy on ekologisen ja kierrätysmuodin kiistaton kuningatar, jonka ammattitaito ja luovuus ovat vertaansa vailla. Suunnittelija tekee jätteestä couturea; ainutlaatuisia muotiluomuksia, joita on nähty niin Linnan juhlissa kuin muotilehtien sivuilla. Outin mottona on, että kierrätys on muutakin kuin jätesäkkejä ja videonauhaa. Tätä projektia varten leikattiin käsin 3 500 kappaletta alumiinisia Nespresso-kahvikapseleita, joista saatiin yhteensä 10 500 paljettia.

”Yhden yksittäisen kapselin käsittely vei noin minuutin, mistä saa hieman osviittaa siitä, kuinka kauan puvun tekemiseen kaikkiaan kuluu työtunteja. Haastavasta materiaalista huolimatta tässä puvussa on onnistuttu säilyttämään tavallisen kankaan liikkuvuus ja laskeutuvuus”, hän kuvailee.

Projektin tavoitteena on antaa inspiraatiota kertaalleen käytetyn materiaalin uusikäyttöön sekä kiinnittää huomiota kierrätykseen. Nespresso-kahvikapselit valmistetaan alumiinista, joka soveltuu käytettäväksi yhä uudelleen ja uudelleen. Suomessa käytetyt kahvikapselit voidaan viedä kierrätettäväksi mihin tahansa metallinkeräyspisteeseen tai Helsingin keskustan Nespresso Boutique -myymälään. Nespresso hyödyntää kierrätettyä alumiinia käytetään muun muassa kahvikoneiden ja uusien kahvikapselien valmistuksessa.

Yhteystiedot:
Aija Saha
Markkinointipäällikkö
Nespresso Finland
050 320 9303
aija.saha@nespresso.com

Lehdistönäytteet ja tuotekuvat:
Maria Laatio
Viestintätoimisto Miltton
040 770 5954
maria.laatio@miltton.fi

Lisätietoa Nespressosta:
Nestlé Nespresso on korkealaatuisten annoskahvien edelläkävijä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Nespresso toimii lähes 60 maassa ja yhtiöllä on yli 9 500 työntekijää. Vuonna 2013 yhtiön jälleenmyyntiverkostoon kuului yli 320 boutique-myymälää. www.nestle-nespresso.com