Nestlén Smarties Adventtikalenterit 372 g poistettu myynnistä Suomessa

Smarties AdventtikalenteritNestlé on vapaaehtoisesti poistanut myynnistä Smarties Adventtikalenterit (372 g) varotoimenpiteenä puutteellisten allergeenimerkintöjen vuoksi. Pakkauksessa pitäisi lukea ”Saattaa sisältää hivenen maapähkinää” kun siinä sen sijaan lukee ”Saattaa sisältää hivenen pähkinää”. Tuote sisältää myös pähkinöitä, jotka on ilmoitettu ainesosaluettelossa.

Maapähkinöille tai pähkinöille allergisten henkilöiden tulee välttää adventtikalenterin sisältämien makeisten syömistä. Muille tuote on täysin turvallinen. Ilmoitus ei koske muita Smarties-makeisia.

Puutteellisesti merkittyjä Smarties Adventtikalentereita (372 g) on myyty Suomessa, Tanskassa ja Norjassa. Suomessa tuotteet ovat olleet myynnissä Stockmanneilla ja Rajamarketissa. Tuotteet ovat etiketöity oikein 7.11.2013 alkaen.    Jos olet ostanut tuotteen tätä ennen ja olet allerginen maapähkinälle, ota yhteyttä Nestlén kuluttajapalveluun. Puh. 0800 0 6161 tai sähköposti [email protected]

Tuotteiden ja kuluttajien turvallisuus on yrityksellemme erittäin tärkeää.

Lisätietoja antaa Suomen Nestlén toimitusjohtaja Sakari Kotka tai regulatory affairs manager Ulla Luhtasela p. 010-39511