Nestlé on mukana kansainvälisessä yhteistyössä ruokahävikin vähentämiseksi

Nestlé on vahvasti mukana kansainvälisessä yhteistyössä ruokahävikin ja jätemäärän vähentämiseksi.

Nestlé on ollut mukana luomassa ensimmäistä, maailmanlaajuista standardia, joka auttaa yrityksiä ja yhteiskuntia vähentämään ruokahävikin ja jätteen määrää. Standardi julkistettiin äskettäin Kööpenhaminassa järjestetyssä Global Green Growth -foorumissa.

- Me Nestléllä pidämme tätä standardia merkittävänä, maailmanlaajuisena askeleena ruokahävikin ja jätteen määrän vähentämiseksi. Standardi asettaa selkeitä tavoitteita ja edistää läpinäkyvyyttä. Lisäksi se toimii erinomaisena työkaluna, jonka avulla voi mitata kehitystä ruokahävikin ja jätteen määrän vähentämisessä, sanoi Michiel Kernkamp, Pohjoismaiden Nestlén toimitusjohtaja.

Nestlén kansainvälisenä tavoitteena on vähentää ruokahävikkiä ja tehostaa jätteenhuoltoa koko tuotantoketjussa. Tämä auttaa säästämään tuotantoketjussa tarvittavia raaka-aineita. Lisäksi jätemäärän vähentämisellä on positiivisia vaikutuksia yhteiskuntaan, sillä se esimerkiksi edistää vesivarojen suojelua ja ruokaturvaa.

Nestlé on jo saavuttanut tehtailla merkittäviä tuloksia jätemäärän vähentämisessä. Vuodesta 2005 Nestlé on onnistunut vähentämään kaatopaikkajätteen määrää 62 prosenttia. Vuoden 2015 loppuun mennessä noin viidesosa Nestlén 436 tehtaasta ei vienyt lainkaan jätettä kaatopaikoille. Vuoden 2020 loppuun mennessä Nestlén tavoitteena on, että mikään tehtaista ei tuota kaatopaikkajätettä.

Lue lisää, kuinka teemme töitä jätteiden ja ruokahävikin pienentämiseksi: http://www.nestle.com/…/environmental-s…/resource-efficiency