Nestlé onnittelee Dream & Dream Oy:ta voitosta Vastuullisin kesäduuni 2014 -kilpailussa

Espoo

Tamperelainen jäätelökioskiyritys Dream & Dream Oy on voittanut Vastuullisin kesäduuni 2014 -kilpailun pienten sarjan.

Dream & Dream Oy työllistää Tampereella kesäaikaan seitsemän henkilöä kolmessa Pingviini-jäätelökioskissa eri puolilla Pirkanmaata. Yritys ansioitui jo viime vuonna samassa kilpailussa saaden kunniamaininnan.

”Dream & Dream Oy on ollut kumppanimme kolme vuotta. Yhteistyömme on sujunut vaivatta niin markkinoinnin, tuotteiden kuin myös henkilöstön suhteen. Kilpailuvoitto on merkittävä osoitus kumppanimme vastuullisesta henkilöstöpolitiikasta. Voitto ei tullut yllätyksenä, onhan Pirkanmaan Pingviini-jäätelökioskeissa myyjillä aina hymy huulilla”, Nestlén jäätelön myyntijohtaja Pekka Helin toteaa.

Pingviini-jäätelökioskeja on ympäri Suomen noin 230. Niissä myydään Nestlén jäätelöitä. Nestlé omistaa kioskirakennukset, mutta Pingviini-jäätelökioskien työntekijät ovat työsuhteessa kioskiyrittäjään. Yrittäjä vastaa työntekijöiden työsopimuksista ja kioskien liiketoiminnasta kokonaisuudessaan.

Dream & Dream Oy:n työntekijät antoivat työnantajalleen erityisen myönteistä palautetta perusteellisesta perehdytyksestä, innostamisesta ja kannustamisesta.

”Työntekijämme ovat saaneet koulutuksen Nestlén Jäätelöakatemiassa, jossa opiskellaan muun muassa oikeaa pallonpyöritystekniikkaa ja paljon muuta. Lisäksi järjestämme kioskimyyjillemme omaa, täydentävää koulutusta. Koulutuksen ansiosta ensimmäisenä työpäivänä on turvallinen olo”, yrittäjä Jarkko Nikkilä Dream & Dream Oy:sta kertoo.

Vastuullisin kesätyönantaja -kilpailun kysymyksissä tiedusteltiin Vastuullinen kesäduuni -kampanjan edistämien hyvän kesätyön periaatteiden toteutumista sekä nuorten yleistä tyytyväisyyttä kesätyöpaikkaansa kohtaan. Jo neljättä kertaa järjestettävä valtakunnallinen Vastuullinen kesäduuni -kampanja haluaa herättää yhteiskunnallista keskustelua nuorten kesätöiden merkityksestä. Suomen lasten ja nuorten säätiön, Alma Median, Monster.fi:n ja Soneran järjestämässä kampanjassa oli vuonna 2014 mukana 176 työnantajaa, jotka ovat tarjonneet yhteensä noin 33 000 vastuullista kesä- ja kausityöpaikkaa. Myös Suomen Nestlé osallistui Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan kolmatta kertaa.

Kampanjan sydän ovat hyvän kesätyön periaatteet, joiden avulla sekä kesätyöntekijä että työnantaja hyötyvät enemmän kesätyökokemuksesta. Periaatteet ovat: mielekäs työ ja kohtuullinen palkka, hyvä hakijakokemus, perehdytys ja ohjaaminen, oikeudenmukaisuus ja tasapuolisuus sekä kirjallinen työsopimus ja -todistus.

Lisätietoja:
Myyntijohtaja Pekka Helin, Suomen Nestlé, [email protected] tai p. 0400 526 522

Yrittäjä Jarkko Nikkilä, Dream & Dream Oy, p. 050 358 4140

Viestintäpäällikkö Aino Pajukangas, Suomen Nestlé, [email protected] tai p. 050 348 5620