Nestlé-konsernin puolivuotistulos: näkymät vahvistuneet

Nestlé-konsernin liikevaihto lisääntyi vuoden 2014 ensimmäisellä puoliskolla noin 35,4 miljardiin euroon (43 miljardia Sveitsin frangia), josta 4,7 % oli orgaanista kasvua.
Volyymikasvu oli 2,9 % kaikilla toiminta-alueilla.
Vuodelle 2014 ennakoidaan 5 %:n orgaanista kasvua. Koko vuonna myös katteen ja osakekohtaisen tuloksen arvioidaan parantuvan.

”Orgaanisen kasvun ja hinnoittelun vetämänä saimme aikaan tasapainoista ja laajaa kasvua, vaikka kaupankäynti onkin edelleen taloustilanteen takia hyvin epävakaata. Jatkoimme kasvun kiihdyttämistä innovaation, brändeillemme lisätyn tuen sekä tehokkuuskeskeisen ajattelun kautta. Nestlé Skin Healthin perustamisen sekä Galderma –liiketoiminnan ansiosta laajensimme ravitsemus-, terveys- ja hyvinvointistrategiaamme, vahvistaen pitkäaikaista strategista tavoitettamme parantaa ihmisten elämää tieteellisten innovaatioiden kautta. Suunnitelmissa on ostaa takaisin 8 miljardin Sveitsin frangin arvosta osakkeita tänä vuonna alkavalla ohjelmalla, joka jatkuu vuoteen 2015. Tämän ohjelman ansiosta voimme tarjota osakkaillemme edelleen kilpailukykyistä tuottoa. Kuluneen vuoden puoliskon tuloksen ansiosta voimme ennakoida koko vuoden tulosta: noin 5 % orgaanista kasvua, parantuvaa katetta ja osakekohtaista tulosta”, Nestlé-konsernin toimitusjohtaja Paul Bulcke toteaa.

”Vaikean taloustilanteen ansiosta vuoden ensimmäisellä puoliskolla kasvu oli olematonta tuoteryhmissämme. Venäjä/Ukraina – tilanteen kehityksen ja kylmän kesäkuun johdosta jäimme tavoitteistamme. Jäätelökesä ei päässyt kesäkuussa alkuun, toki kuuma heinä-elokuu tulee korjaamaan tilannetta. Myös kahvikysynnässä on tapahtunut laskua Kaakkois-Suomessa turistiliikenteen heikentymisen takia. Muut kahvikonseptit, kuten Nescafé Dolce Gusto ja Nespresso jatkavat kasvun tiellä, joten ennakoimme myynnin kasvua vuoden toisella puoliskolla”, Suomen Nestlén maajohtaja Sakari Kotka kertoo.

Lisätietoa konsernin puolivuotistuloksesta on julkaistu osoitteessa: