Nestlé nopeuttaa siirtymistään kohti täysin läpinäkyviä hankintaketjuja

Nestlé aikoo julkistaa listauksen kaikista alihankkijoistaan. Nestlé on myös kertonut antavansa lisätietoja 15 tärkeimmän hyödykkeensä hankintaketjusta. Nämä hyödykkeet kattavat 95 prosenttia Nestlén vuosittaisesta raaka-ainehankinnasta. Toimenpiteet vauhdittavat yrityksen siirtymistä kohti täysin läpinäkyvää hankintaketjua.

Nestlé on toimialansa ensimmäinen yritys, joka on kertonut julkistavansa listauksen alihankkijoistaan.

“Ihmiset haluavat tietää, mitä heidän ruokansa sisältää ja mistä se tulee. Siksi hankintaketjumme läpinäkyvyys on tärkeää. Aiomme jatkossakin toimia tässä esimerkkinä”, sanoo Nestlén operatiivinen johtaja Magdi Batato.

Viime vuonna Nestlé avasi hankintaketjunsa palmuöljyn sekä selluloosan ja paperin osalta. Nyt yritys laajentaa näkyvyyden soijaan ja lihaan, johon kuuluu ihmisille tarkoitetuissa tuotteissa käytettävä nauta, porsas, vasikka ja lammas/karitsa sekä hasselpähkinöihin ja vaniljaan.

”Vuoden 2019 puoliväliin mennessä julkistamme hankintaketjutiedot myös muista avainraaka-aineistamme, joita ovat merenantimet, kookospähkinä, kasvikset, mausteet, kahvi, kaakao, maitotuotteet, vilja, sokeri sekä siipikarja ja kananmunat”, Batato sanoo.

Julkistettava lista kertoo Nestlén suorien alihankkijoiden nimet, näiden toimipaikan ja alkuperämaan sekä alihankintamäärät raaka-ainekohtaisesti.

Lisätietoa täältä.