Nestlé tarjoaa yhteistyökumppaniensa kanssa tuhansia työ- ja harjoittelupaikkoja nuorille eri puolilla maailmaa

Tällä viikolla vietetään Euroopan ammattitaitoviikkoa. Nestlé on Alliance for YOUth -hankkeeseen kuuluvien yhteistyökumppaniensa kanssa vahvasti mukana tässä, Euroopan komission järjestämässä tapahtumassa.

Viikon aikana järjestetään yli 30 tapahtumaa eri puolilla Eurooppaa, Lähi-itää ja Pohjois-Afrikkaa.
Nestlé tarjoaa yhteistyökumppaniensa kanssa vuosittain tuhansia työ- ja harjoittelupaikkoja nuorille. Nestlé ja yli 200 yhteistyökumppania, jotka kuuluvat ”Alliance for YOUth” -hankkeeseen ovatkin päässeet tavoitteeseensa. Nuorille on tarjottu noin 90 000 työ- ja harjoittelupaikkaa kuluneen vuoden aikana eri puolilla maailmaa.

- Myös Suomen Nestléllä on jatkuvasti nuoria opiskelijoita eri pituisissa työharjoitteluissa. Haluamme ottaa nuoret vahvasti mukaan päivittäiseen työhön, jotta heidän osaamisensa kehittyy. Olemme myös mukana työnvarjostuspäivissä: esimerkiksi äskettäin kaksi opintojansa viimeistelevää korkeakouluopiskelijaa seurasi johtajiemme työpäivää, kertoo HR-päällikkö Pia Kankaantähti Suomen Nestléltä.

Nestlé perusti "Alliance for YOUth" -hankkeen vuonna 2014.  Se on ensimmäinen koko Euroopan laajuinen, elinkeinoelämän aloitteesta syntynyt hanke, joka pureutuu Eurooppaa piinaavaan nuorisotyöttömyysongelmaan.

Monet nuoret kertovat pitävänsä työharjoittelusta Nestléllä: yritys sijoittui kansainvälisessä Happy Trainees -listauksessa viiden parhaan yrityksen joukkoon vuonna 2017.

- Olen ylpeä siitä, että nuoret työharjoittelijat pitävät Nestleä houkuttelevana työnantajana ja ovat tyytyväisiä kokemukseensa Nestléllä. Kaikkein tärkeintä on, että he kokevat oppineensa, kasvaneensa ja kehittäneensä uusia taitoja työharjoittelunsa tai oppisopimuskoulutuksensa aikana, sanoo Nestlén EMEA-alueen henkilöstöjohtaja Alfredo Silva.

Nestlén maailmanlaajuisen nuorisotyöllisyysaloitteen tavoitteena on auttaa 10 miljoonaa nuorta saamaan erilaisia työmahdollisuuksia vuoteen 2030 mennessä. Nestlé needs YOUth -nuorisoaloite yhdistää kaikki Nestlén pyrkimykset tukea nuoria. Lisäksi Nestlé on yksi ensimmäisistä yrityksistä, joka liittyi Kansainvälisen työjärjestön ILOn kansainväliseen aloitteeseen: Decent Jobs for Youth.

Lisätietoa:
Suomen Nestlé, HR-päällikkö Pia Kankaantähti: 010 3951 483