Nestlén ihmisoikeuksia koskeva koulutuspaketti kaikkien käyttöön

Nestlén omaan käyttöön kehitetty, työntekijöille suunnattu ihmisoikeuskoulutus on jatkossa kaikkien käytettävissä. Yritykset ja muut organisaatiot voivat kehittää koulutuksesta omia tarpeitaan vastaavia koulutuskokonaisuuksia.

Ihmisoikeudet liittyvät lähtemättömästi liiketoimintaan, ja Nestlé onkin integroinut ihmisoikeuksien kunnioittamisen osaksi yhtiön liiketoimintaperiaatteita.

Ihmisoikeuksia koskeva verkko-oppimissovellus antaa Nestlén työntekijöille valmiudet tunnistaa, analysoida ja ratkaista ihmisoikeuksia koskevia haasteita yhtiön arvoketjussa.

“Yrityksillä on velvollisuus kunnioittaa ihmisoikeuksia. Avaamalla koulutusmallimme kaikkien saataville pyrimme inspiroimaan ja auttamaan muita, erityisesti pienempiä yrityksiä ja organisaatioita, kehittämään ihmisoikeuksia koskevaa osaamistaan”, toteaa Nestlén yhteiskuntasuhdejohtaja Christian Frutiger.

Nestlé on kehittänyt ihmisoikeuskoulutusmallinsa yhteistyössä ulkopuolisen asiantuntijaorganisaation Danish Institute for Human Rightsin kanssa. Koulutus koostuu kolmesta osiosta: ihmisoikeuksien tunnistaminen, ihmisoikeuksia koskevat haasteet sekä käytännön ratkaisut. Koulutus on käytännönläheinen ja vuorovaikutteinen.

Vuoden 2011 jälkeen yli 100 000 Nestlén työntekijää 72 maassa on jo osallistunut koulutukseen, ja loputkin käyvät sen vuoteen 2020 mennessä.

Koulutus on osa Nestlén sitoumusta kunnioittaa ihmisoikeuksia kaikessa toiminnassaan. Yhtiöllä on kaikki toiminnot kattava ihmisoikeuksien johtamismalli sekä ’Tell us’, kansainvälinen valitusmekanismi, jonka kautta kuka tahansa voi raportoida ihmisoikeusrikkomuksista tai niitä koskevista huomioista.