Nestlén osavuositulos: 4,5 % orgaanista kasvua epävakaissa oloissa

Vevey
  • Nestlé-konsernin liikevaihto kasvoi kuluneiden yhdeksän kuukauden aikana 4,5 %, noin 54,9 miljardiin euroon (66,2 miljardia Sveitsin frangia). Orgaaninen kasvu oli 4,4 % ja volyymikasvu 2,3 %.
  • Kehittyneillä markkinoilla orgaaninen kasvu oli 0,5 % ja kehittyvillä talousalueilla 9,5 %
  • Vuodelle 2014 ennakoidaan 5 %:n orgaanista kasvua. Koko vuonna myös katteen ja osakekohtaisen tuloksen arvioidaan parantuvan

”Liikevaihtomme kehittyi myönteisesti kansainvälisesti epävakaissa taloudellisissa olosuhteissa. Keskittyen varmistamaan toimitukset asiakkaille olemme samalla myös tehneet päätöksiä, jotka tukevat ja kehittävät liiketoimintaamme myös tulevaisuudessa. Olemme luoneet 'Nestlé Business Excellence' -ohjelman, jonka avulla saamme täyden hyödyn irti liiketoimintamme laajuudesta ja varmistamme markkinoiden mahdollisuudet kasvattaa toimintaansa. Haastavista taloudellisista olosuhteista huolimatta tavoittelemme edelleen kuluvalle vuodelle noin 5 prosentin orgaanista kasvua. Arvioimme myös katteen ja osakekohtaisen tuloksen parantuvan”, Nestlé-konsernin toimitusjohtaja Paul Bulcke toteaa.

Lisätietoja Nestlé-konsernin kansainvälisiltä sivuilta: www.nestle.com/media/pressreleases/