Nestlén vastuullisuusfoorumissa käsitellään kestävää kehitystä Afrikassa

- Liike-elämän, kansalaisyhteiskunnan ja valtionhallinnon päättäjät etsivät yhdessä uusia ratkaisuja

Nestlé pitää kansainvälisen vastuullisuusfoorumin Afrikan Norsunluurannikolla 21. kesäkuuta.
Tilaisuudessa liike-elämän, kansalaisyhteiskunnan ja valtionhallinnon merkittävimmät päättäjät keskustelevat tärkeimmistä aiheista, jotka vaikuttavat Afrikan kehitykseen. Foorumin teemana on sijoittaminen kestävään kehitykseen Afrikassa.

Puhujiksi foorumiin saapuvat muun muassa YK:n entinen pääsihteeri Kofi Annan ja Harvardin yliopiston professori Michael E. Porter.

YK:n kestävän kehityksen tavoitteet määrittelevät tärkeimmät tekijät, joilla tuetaan kestävää kehitystä ja äärimmäisen köyhyyden poistamista . Tavoitteisiin kuuluvat muun muassa ruokaturvasta huolehtiminen, ravitsemuksen parantaminen ja luonnonvarojen riittävyyden turvaaminen.

Näiden haasteiden ratkaisemiseksi tarvitaan aktiivista yhteistyötä eri toimijoiden välillä, ja myös liike-elämän tulee olla mukana tässä yhteistyössä. Tämä vastuullisuusfoorumi on yksi mahdollisuus yhteistyöhön.

CSV-palkinnon saajaksi ehdolla pienviljelijöitä tukevat yritykset

Foorumin yhteydessä julkaistaan myös Nestlén jakaman Creating Shared Value -palkinnon voittajat. Palkinto myönnetään esimerkilliselle yritykselle, joka on pystynyt toiminnallaan tuottamaan arvokasta hyötyä yhteiskunnalle taloudellisen menestyksen ohessa.

Tänä vuonna 450 palkinnon hakijan joukosta finaaliin on päässyt kaksi afrikkalaista yritystä: Natural Extract Industries (NEI) Tansaniasta ja Agro-Hub Kamerunista. Molemmat yritykset tuottavat toiminnallaan hyötyä pienviljelijöille Saharan eteläpuolisessa Afrikassa samalla, kun he tekevät menestyksekästä, paikallista liiketoimintaa vaniljan ja kassavan tuotannossa.

Creating Shared Value -foorumia voi seurata www.nestle.com -sivulle linkitetyn verkkolähetyksen välityksellä tiistaina 21. kesäkuuta kello 12-21 Suomen aikaa.

Lisätiedot:
Suomen Nestlé, viestintäpäällikkö Anu-Maaria Vaalama, 010 39 51 483