Suomen ensimmäinen NESPRESSO boutique avataan paraatipaikalle Helsinkiin

Helsinki

Annoskahvimarkkinoiden premium-brändi Nespresso avaa tänä keväänä ensimmäisen Suomen-myymälänsä Helsingin ydinkeskustaan osoitteeseen Keskuskatu 3. Tätä ennen boutique-myymälöitä on nähty maailman suurkaupungeissa, kuten New Yorkissa, Lontoossa ja Pietarissa.

Näyttävät Nespresso boutique-myymälät ovat tunnettuja tyylikkäästä ilmeestään ja kokonaisvaltaisesta palvelukonseptistaan. Kuluttajille tämä tarjoaa mahdollisuuden syventää tietämystään ensiluokkaisesta kahvista sekä ostaa kaikkia Nespresso-tuotteita. Valikoimaan kuuluu yhdeksän erilaista kahvikonetta, 22 kahvilaatua ja yli 200 oheistuotetta. Tähän saakka kahvikapselit ovat olleet saatavilla suomalaisille kuluttajille verkkokaupasta.

- Suomen lippulaivamyymälää on odotettu hartaasti, ja vihdoin pitkä odotus palkitaan. Olemme luonnollisesti erittäin innoissamme saadessamme tuoda tämän ainutlaatuisen palvelukonseptin vihdoin myös suomalaisten kuluttajien ulottuville. Maailmalla myymälöitä on jo yli 350, kertoo Nespresso Finlandin maajohtaja Olli Immonen.

Kuten muidenkin Nespresso boutique -myymälöiden, myös Helsinkiin avattavan liikkeen elegantista ilmeestä vastaa joukko huipputason suunnittelijoita. Myymälän sydämessä on tyylikäs kahvihuone, jossa asiakkailla on mahdollisuus tutustua korkealuokkaiseen Nespresso Grand Cru -kahvien valikoimaan. Vieraat pääsevät koulutettujen ammattilaisten opastuksella maistelemaan eri kahvilaatuja ja oppimaan, kuinka erottaa niiden hienostuneet sävyt ja aromit toisistaan.

Nespresso boutiquen henkilökunnan asiantuntemus ulottuu gourmet-kahvin ohessa kahvipapujen alkuperän ja kahvin tuotantoprosessin tuntemukseen. Myymälän asiakkaat saavatkin halutessaan yksityiskohtaista tietoa muun muassa Rainforest Alliance -järjestön sertifioimasta Nespresso AAA-ohjelmasta, jonka tavoitteena on varmistaa kestävä kehitys kaikissa tuotantoprosessin vaiheissa.

Helsingin Nespresso boutiquen kokonaisvaltaiseen palvelukonseptiin kuuluu kahvikoneiden ja oheistuotteiden myynnin lisäksi myös käytettyjen kahvikapselien kierrätyspiste, johon kapselit voi jättää pienmetallin kierrätyspisteiden lisäksi. PickUp-palvelun kautta taas etukäteen tilattujen tuotteiden nouto on mahdollista jonottamatta vain tunnin kuluttua tilauksen tekemisestä.

Yhteystiedot:

Olli Immonen
Maajohtaja
Nespresso Finland

Aija Saha
Markkinointipäällikkö
Nespresso Finland
050 3209303

Lehdistönäytteet ja tuotekuvat:
Anita Nousiainen
Viestintätoimisto Miltton

Lisätietoa Nespressosta:
Nestlé Nespresso on korkealaatuisten annoskahvien edelläkävijä. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Sveitsin Lausannessa. Nespresso toimii yli 50 maassa ja yhtiöllä on yli 7 000 työntekijää. Vuonna 2013 yhtiön jälleenmyyntiverkostoon kuului yli 350 boutique-myymälää.
Nespresso Nordic perustettiin vuonna 2003 ja sen pääkonttori sijaitsee Oslossa. Yhtiöllä on yhteensä 220 työntekijää Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa. Nespresso boutique -myymälät sijaitsevat vuonna 2013 Oslossa, Bergenissä, Stavangerissa, Tukholmassa, Malmössa, Kööpenhaminassa, Århusissa.
www.nestle-nespresso.com