Uusi esittelyvene edistää ihmisoikeuksia Thaimaan kalastusteollisuudessa

Thai Union ja Nestlé ovat luoneet esittelyveneen Thaimaan kalastusalan työntekijöiden ihmisoikeuksien edistämiseksi. Se on ensimmäinen tällainen vene Thaimaassa.

Nämä kaksi yritystä ja Verité uudistivat tyypillisen thaimaalaisen kalastusaluksen moderniksi alukseksi, jossa on paremmat työskentelyolosuhteet ja työkäytännöt. Aluksella pidetään säännöllisiä katselmuksia ja koulutuksia. Niissä kalastusveneiden omistajille ja miehistölle kerrotaan, kuinka kaikki uusimmat, Thaimaan hallituksen ja Kansainvälisen työjärjestön ILOn lailliset velvoitteet täytetään.

Hanke kuuluu Nestlén Thailand Action Planiin, jonka tavoitteena on taata meren antimien vastuullinen hankinta ja ihmisoikeuksien kunnioittaminen liiketoiminnassa.

Nestlé on sitoutunut vahvasti vastuulliseen raaka-aineiden hankintaan ja ihmisoikeuksien kunnioittamiseen liiketoiminnassaan. Nestlén yhtenä tavoitteena on parantaa 30 miljoonan ihmisen toimeentuloa sellaisissa paikallisyhteisöissä, jotka liittyvät suoraan Nestlén liiketoimintaan.

Lisätietoja täältä ja täältä.