1948-1959

Entistä kätevämpiä tuotteita kuluttajille

 

Sodanjälkeisenä aikana eletään taloudellista nousukautta, ja ihmiset Yhdysvalloissa ja Euroopassa käyttävät rahaa arkea helpottaviin laitteisiin, kuten jääkaappeihin ja pakastimiin. Kuluttajat arvostavat myös helppokäyttöisiä tuotteita, ja Nestlé Alimentana vastaa tähän kysyntään tarjoamalla uusia tuotteita, esimerkiksi Nesquikia ja Maggi-valmisruokia.

1948

Yhdysvalloissa Nestlé Alimentana tuo markkinoille jauhemaisen teen, joka valmistetaan samalla tavoin kuin Nescafé ja jota voi tarjoilla niin kylmänä kuin kuumana. Helposti kylmään maitoon liukeneva Nesquik tuodaan markkinoille Yhdysvalloissa, ja siitä tulee menestystuote.

1954

Nestléllä on ollut valikoimissa jo vuodesta 1948 lähtien lasten jauhemainen viljatuote, joka saa nyt uuden Cerelac-brändin. Alun perin ainoastaan liemikuutioina myyty Maggin maustebrändi Fondor tuodaan nyt markkinoille jauheena. Tuote on pakattu kätevään sirottimeen, joten sitä voi käyttää niin pöytämausteena kuin keittiössä.

1957

Tölkissä myytävä ravioli lanseerataan Maggi-tuotteena. Sen erinomainen menestys saa Nestlén tuomaan markkinoille myös muita säilykkeinä myytäviä valmisruokia, josta tulee yrityksen uusi kasvun alue.