Nestlé on paras elintarvikealan yritys Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä

Nestlé on elintarviketeollisuuden alalla johtava yritys Dow Jonesin kestävän kehityksen indeksissä. Nestlé sai tuoreessa indeksissä yhteensä 89/100 pistettä ja elintarvikealan parhaat pisteet taloudellisessa- ja ympäristöulottuvuudessa.

Dow Jones -indeksi arvioi vuosittain suurten yritysten toimintaa kestävän talouden, yhteiskunnallisen toiminnan ja ympäristöystävällisyyden näkökulmasta. Maailmanlaajuinen indeksi on riippumaton ja yksi arvostetuimmista kestävyysmittareista, josta yritykset ja sijoittajat saavat puolueetonta tietoa toimintansa tueksi. Se arvioi maailman 2500 suurinta yritystä.

Nestlén tavoitteena on, ettei sen toiminnasta aiheudu lainkaan ympäristövaikutuksia vuoteen 2030 mennessä.

Nestlé esimerkiksi vähentää jatkuvasti vedenkäyttöä tehtaillaan: meneillään on 516 vedensäästöprojektia eri puolilla maailmaa. Nämä toimet säästävät 3,7 miljoonaa kuutiota vettä vuosittain.  Nestléllä on myös muutama nollavesitehdas, jotka eivät käytä lainkaan ulkopuolisia vesivaroja.

Lisäksi Nestlé avasi äskettäin Brasiliassa uuden tehtaan, joka ei aiheuta lainkaan ympäristövaikutuksia veden, kaatopaikalle menevien jätteiden tai hiilidioksidipäästöjen muodossa.  Myös Suomen tehtailla on vähennetty selvästi vedenkäyttöä viime vuosina.

Lisätietoa Dow Jones -kestävän kehityksen indeksistä 2017:

Lisätietoa Nestlén toimista yritysvastuun alueella:
https://www.nestle.fi/csv ja https://www.nestle.fi/tarinat#/category/Featured-stories/1